خطیب نماز جمعه تهران گفت: نیرو‌های مسلح ما گفتند که اگر دشمن دست از پا خطا کند، در عملیات وعده صادق ۳ آنها را می‌کوبانیم.

خطبه‌های نماز جمعه امروز چهارم آبان‌ماه تهران به امامت آیت الله احمد خاتمی آغاز شد.

آیت الله خاتمی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: از مباحث توحیدی این است که پایبندی به دین مدام همراه با توطئه است و برای پاسداری از دین باید هزینه‌ها پرداخت و این یک واقعیت است. در قرآن آمده است که مدام تلاش می‌کنند که نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند می‌خواهد که این نور فراگیر شود و این یک واقعیت است.

وی افزود: در سوره بقره درباره هدف دشمن نیز آمده است که آنقدر شما را آزار می‌دهد تا دست از دین بردارید که به فضل خداوند در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی، زورشان نرسیده و نخواهد رسید.

خطیب نماز جمهه تهران ادامه داد: سخنی از امیر المومنان (ع) در نهج البلاغه است مبنی بر اینکه مرد جنگ همواره بیدار است و کسی که خوابش می‌برد باید بداند دشمن بیدار است و خوابش نمی‌برد. باید در برابر توطئه‌ها بیدار بود و این واقعیت است که دشمن مدام در حال تلاش علیه شماست.

آیت الله خاتمی گفت: قرآن کریم ۷ راه برای مبارزه با توطئه‌های دشمن ذکر کرده است. یکی از آنها این است که بیداری مداوم لازم است و هوشیاری نظامی در ذیل آن است که الحمدالله نیرو‌های مسلح ما، این بازو‌های پرتوان ملت گفتند که اگر دشمن دست از پا خطا کند در عملیات وعده صادق ۳ آنها را می‌کوبانیم.

امروز سالروز کاپیتولاسیون است و بذر انقلاب در این روز کاشته شد

خطیب نماز جمهه تهران اضافه کرد: امروز سالروز کاپیتولاسیون است که یک سگ آمریکایی در ایران مصونیت داشت، اما شخص اول ایران مصونیت نداشت که امام (ره) در این باره فرمودند: عزت ایران از بین رفت و من اعلام خطر می‌کنم. در آن روز این رهبر بزرگ اعلام خطر کرد. شاید آن قیام بزرگ در آن روز صورت نگرفت ولی بذر انقلاب کاشته شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ سراسر ایران شد شعار مرگ بر آمریکا. آن فریاد و خروش را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: هفته‌ای که گذشت شاهد شهادت دو قهرمان بودیم؛ یک جناب یحیی سنوار که بیست سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه و در نهایت هم به بهترین نوع شهادت شهید شد و شقی‌ترین جلاد‌ها او را به شهادت رساندند. این شهادت تبریک دارد و باید به بازماندگان تسلیت گفت.  

آیت الله خاتمی افزود: قهرمان دوم این روز‌ها که داغش تازه است شهید سید هاشم صفی الدین، سید مجاهد رشید به تعبیر مقام معظم رهبری است. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های حزب الله و یار همیشگی سید حسن نصرالله بود. خوش به سعادت‌شان که در راه دین و ایمان اینگونه عاشقانه به دیدار دوست رفتند، شخصیتی که به معنای دقیق می‌توانست جای سید حسن نصرالله را پر کند. اما این روز‌ها ایام شهادت آرمان علی‌وردی عزیز هم است.  

اروپا در موضوع جزایر سه گانه به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از سال ۱۳۵۰ شمسی که شاه بحرین را واگذار کرد قصه جزایر سه گانه مطرح شد و روزی نیست که این موضوع را مطرح نکنند. اما این دفعه یک فرقی دارد که این بار سه کشور اروپایی هم با اینها همراه شدند، زیرا می‌خواهند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند، زیرا امروز ایران قدرتمند کانون حمایت از جبهه مقاومت است. اما باید بدانند که این جزایر سه گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: امروز قدرتمند‌ترین دولت منطقه ایران است و جرئت چپ نگاه کردن به ایران را ندارند. شاهد بودید که صدام به چه ذلتی افتاد و ملت چگونه به صدام سیلی زد. اگر صدام‌های امروز هم طمع داشته باشند سیلی سخت‌تری خواهند خورد. این حرف ما یک حرف دینی است. فقه شیعه حفظ نظام را از واجبات می‌داند و از مقدمات آن حفظ مرز‌های اسلامی است که شاهد بودید در ۲۰۰ سال اخیر هربار کشوری با ایران درگیر می‌شد بخش‌هایی از ایران از دست می‌رفت، اما تنها زمانی که یک وجب از خاک ما از دست نرفت در زمان ۸ سال دفاع مقدس بود. با این مردم غیرتی به فضل خدا یک وجب از این خاک از دست نخواهد رفت.  

در ماجرای فلسطین مساله مقابله با کل جریان استکبار است

آیت الله خاتمی گفت: درباره جبهه مقاومت مطلب دیگری است که می‌خواهم بگویم. سرنوشت رژیم صهیونی و جنایتکاران جلاد را قرآن بیان کرده است و سرنوشت مقاومت را هم قرآن بیان کرده است. در آیه ۱۶۷ سوره اعراف آمده است که تا روز قیامت اینها ذلت خواهند کشید و روز سیاه خواهند دید. این وعده خدا دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. یقین بدانید این رژیم از بین می‌رود و یک روز جمعه‌ای شما جشن پیروزی محور مقاومت را می‌گیرید.

وی ادامه داد: مولا علی (ع) فرمودند کسی که ستم کند همان ستمش بیچاره‌اش می‌کند. مقام معظم رهبری فرمودند که در صف آرایی بین جبهه مقاومت و جبهه شرارت پیروزی از آن مقاومت است. در قرآن در سوره صافات و سوره مائده تاکید شده است که جبهه مقاومت پیروز است. چرا رهبران مقاومت را هدف قرار دادند؟ زیرا می‌خواستند این سازمان را بشکنند، اما این سازمان‌ها بیدی نیستند که با این باد‌ها بلرزند. سید حسن نصرالله را زدند و دیدند که فقط در دیروز ۵۰ موشک در دو دقیقه به سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران افززود: در قصه فلسطین، جبهه مقاومت درگیر با رژیم صهیونی نیست و اگر فقط خودش بود که یک هفته‌ای کارش تمام بود بلکه درگیری با آمریکا و با فرانسه‌ای است که اخیرا شعار خلع سلاح حزب الله را داده است؛ بنابراین قصه مبارزه با آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و.. قصه، قصه مبارزه با استکبار است. ما در ۸ سال دفاع مقدس با کل دنیای استکبار می‌جنگیدیم. به این جبهه می‌گویم که به وعده خدا اطمینان داشته باشید و سست و غمگین نشوید.

حرف مردم فلسطین محو این جلادان صهیون است

آیت الله خاتمی گفت: نکته بعد هم اینکه مراقب جنگ روانی دشمن باشید. جنگ روانی دشمن به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است. دیدید درباره سردار قاآنی چه دروغ‌های بی اساسی گفتند. خبر‌هایی که اینها می‌گویند را تا زمانی که سند ارائه نشده نه باور کنید و نه نقل کنید. نکته بعد اینکه درباره جبهه مقاومت دو سند بالادستی داریم اول اینکه امام (ره) فرمودند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد. سند بعدی هم فرمایش امام المسلمین رهبر معظم انقلاب است که در این باره فرمودند راه حل مشکل فلسطین این است که در کل دنیا صندوق بگذارند تا فلسطینی‌ها حاکمان خود را انتخاب کنند. اینکه کسی بگوید اسرائیل به مرز‌های قانونی خود بازگردد این حرف مردم فلسطین نیست؛ حرف مردم فلسطین محو این جلادان است. این رژیم دولت نیستند بلکه یک تیم تروریستی هستند.  

وی ادامه داد: پویش ایران همدل که الحمدالله شما مردم در آن افتخار آفریدید و به ویژه بانوان که صف می‌کشند برای اهدای هدیه به مظلومان لبنان، این هم افتخار دیگری برای ملت است. نکته بعدی اینکه به حمدلله محور مقاومت و حمایت از آن به محور وحدت تبدیل شده است. خلاصه این خط وحدت هم دو عبارت مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
جناب خاتمی عزیز، لباس رزم بپوشید و جهت کمک به ملت مظلوم غزه و لبنان عازم فلسطین و لبنان شوید که فردا خیلی خیلی دیر هست . مردم ایران مدیران و مسئولان مملکت نگاه خواهند کرد و از آنها الگو خواهند گرفت .
آخرین اخبار