دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: این حمله قابل‌ پیش‌بینی بود و از نظر ما یک عملیات سوخته به‌شمار می‌آید.

شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ژیم صهیونیسیتی دچار آشفتگی‌های راهبردی است و دلیلی برای برون‌رفت از این وضعیت را ندارد و نتانیاهو به هیچ یک از اهدافی که داشت، نرسیده است.

وی افزود: این حمله برای ما قابل‌پیش‌بینی بود و از نظر ما یک عملیات سوخته به‌شمار می‌آید. ضمن اینکه بحث‌های زیادی همانند صحبت‌های بایدن که می‌گفت من از زمان حمله اسرائیل به ایران اطلاع دارم، مطرح شده بود. 

او ادامه داد: این رژیم هم نتوانست غزه را تهی از سکنه کند و نه حتی اسرای خود را آزاد کند؛ حتی نتوانست حماس را از ببرد؛ لذا برای اینکه بتواند این شکست مطلق را جبران کند، هر از چندگاهی طرح جدیدی مانند به شهادت رساندن فرماندهان را افتتاح می‌کند تا از این طریق بتواند آن دیوانه مطلق بودنش را جلوی طرف مقابل به اثبات برساند و بگوید که اگر به خواسته من تن ندهید، من هرکاری انجام می‌دهم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که کاری که رژیم صهیونیستی انجام داد، کاری بسیار ضعیف و دم‌دستی بوده است و دستاوردی برای اسرائیل به حساب نمی‌آید.

او درباره پاسخ جمهوری اسلامی به این عملیات ابراز داشت: اقدام متقابل ما باید هم در بعد دیپلماسی و هم در بعد میدانی یک اقدام تأثیرگذار و یک دستاورد باشد تا رژیم صهیونیستی فکر نکند که با قایم‌موشک‌بازی کردن با مسائل می‌تواند ایران را بازی دهد. 

شاکری گفت: بایدن نیاز داشت تا آن حرفی که درباره زمان حمله اسرائیل به ایران زده بود، به‌گونه‌ای مطرح کند که برای انتخابات آمریکا دچار مشکل نشود و ضمن حمایتی از رژیم صهیونیستی، بگوید که این رژیم کاری انجام داده است. 

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب افزود: حزب‌الله الان تقریبا به میزان وعده صادق ۲ موشک پرتاب می‌کند و هم شهر‌های اسرائیل و اهداف اصلی را موردحمله قرار می‌دهد. از یک طرف مبارزین پای کار حزب‌الله و غزه هستند و از آن طرف رژیم صهیونیستی قصد دارد تا شکست خودش را با حرکات بچه‌گانه نمایش دهد. استمرار در جدی بودن و سوزاندن خط خبری‌ای که رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند می‌تواند پدیده خوبی باشد. 

شاکری ادامه داد: زندگی در فلسطین حق فلسطینیان است و این مردم باید خودشان در طی یک انتخابات نوع حکومت‌شان را انتخاب کنند؛ همان حرف شهید سیدحسن نصرالله که گفت "ما دولت که هیچ، قریه که هیچ، مزرعه که هیچ، حتی طویله‌ای به اسم اسرائیل را هم به رسمیت نمی‌شناسیم. " 

او درباره نقل شبکه الجزیره از یک مقام بلندپایه آمریکایی که گفته بود " از تهران می‌خواهیم به این حمله پاسخ ندهد"، گفت: ما کودکان مهدکودک نیستیم که کسی برای ما بشین و پاشو را تعیین کند. ما در تاریخ‌مان، در مکتب امام، مقام معظم رهبری و حاج قاسم آموختیم که ما برای آنها تعیین تکلیف می‌کنیم. آنها شروع‌کننده بودند و پایانش را ما تعیین می‌کنیم؛ آنها کاره‌ای نیستند. 

شاکری در رابطه با کشور‌هایی که عملیات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، گفت: ما باید هوشمندانه، بادقت و بدون شتابزدگی نظر دهیم.اگر مدعی هستند که رژیم صهیونیستی نباید این کار را می‌کرد، عدم همکاری با این رژیم را از خودشان شروع کنند. بار‌ها به این کشور‌ها گفته شد که حداقلی‌ترین همکاری آنها این است که نگذارند که از کشورشان نفت و امکانات به اسرائیل وارد شود و روابط سیاسی‌شان را محدود کنند، اما آنها این کار را نکردند.

وی ادامه داد: الان هم که این کشور‌ها بحث محکوم کردن این رژیم را انجام داده‌اند، به معنی تحریم رژیم صهیونیستی نیست. این کشور‌ها می‌گویند که ما تا جایی جلو می‌رویم که طرفین بپذیرند که به یک قطعنامه‌ای تن دهند که در آن به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، غاصب بودن آن و همچنین به کودک‌کش بودن این رژیم هیچ تعرضی نشود و این موضوع به سمت خواسته نتانیاهو که گفته بود آتش‌بسی اتفاق بیفتد که در آن همه سرجای خود باشند و دست‌ها روی ماشه باشد و اسرا مبادله شوند، نیل پیدا کند. 

 شاکری اظهار داشت: رژیم آل‌سعود به‌دنبال این است که حرف‌های کلی و بی‌خاصیت بزند و بقیه کشور‌ها همین حرف‌ها را تکرار کنند تا بتوان فشار را از روی رژیم صهیونیستی به ایران کم کرد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی همچنین درباره آینده خاورمیانه افزود: ما باید نسبت به حرکات دشمن آگاهی داشته باشیم. در طی این ۷۵ سال، رژیم صهیونیستی تا این حد خوار و ذلیل نشده بود و این حجم از خسارت، وحشت و مهاجرت شهرک‌نشین‌های رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است. 

 دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اشاره کرد: حزب‌الله دست برتر را دارد و توانسته جنبش سنگ را تبدیل به جنبشی کند که در آن از موشک‌های بالستیک استفاده کند. تعداد نفرات حزب‌الله که در سال ۱۳۵۹ خدمت حضرت امام (ره) رسیدند ۹ نفر بود، اما الان این جنبش نزدیک صدهزار نیرو دارد و حتی خودش توانایی ساخت و طراحی موشک را دارد.

شاکری در انتها افزود: چیزی که دیده می‌شود، ذوب شدن و کوچک شدن رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی راهبردی برای برون‌رفت از مسائل لبنان و غزه ندارد.

خبرنگار: مهسا حنیفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار