هشدار سازمانهاي بين المللي درباره وقوع قحطي و گرسنگي در يمن

سازمانهاي بين المللي از وخيم تر شدن اوضاع اقتصادي و انساني در يمن خبر مي دهند که ناشي از افزايش فقر و بيکاري است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ وخامت اوضاع اقتصادي يمن بسيار چشمگير شده  و آن را مي توان بدترين حالت ممکن تا اين زمان براي جامعه يمني بشمار آورد.
آمارها حاکي از آن است که 10ميليون يمني از فقدان امنيت غذايي رنج مي برند و ميزان بيکاري در اين کشور به بيش از 50درصد رسيده است.
اين در حاي است که در چند روز گذشته خبرهايي مبني بر خروج ميلياردها دلار توسط علي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق اين کشور و نزديکانش  پس از برکناري وي منتشر شده  که به گفته کارشناسان اقتصادي يمن اين حجم پول خارج شده از اين کشور به وخامت اوضاع اقتصادي دامن زده است.
در همين باره مصطفي نصر رئيس مرکز مطالعات اقتصادي يمن گفت که اوضاع اقتصادي و انساني در يمن بسيار اسفناک شده  و ميزان فقر به نسبت زيادي در اين کشور بالا رفته است و هم اکنون نيمي از مردم يمن با کمتر از 2دلار در روز زندگي ميکنند.
وي اضافه کرد: اموال و دارايي هاي يمن در زمان حکومت علي عبدالله صالح به شکل گسترده اي غارت شد و اين خود عامل بسيار مهمي در اوضاع بد اقتصادي يمن پس از برکناري صالح شده  که باعث بحراني شدن اقتصاد ومعيشت مردم يمن شده است.
برچسب ها: هشدار ، یمن ، قحطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار