مقامات دولت کره جنوبي از اين نگرانند که قطع واردات نفت از ايران باعث افزايش قيمت نفت و بنزين در کره جنوبي شود و مردم را با مشکل مواجه کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تايمز کره جنوبي؛ وزير اقتصاد کره جنوبي روز گذشته اعلام کرد که کره جنوبي بطور کامل واردات نفت از ايران را متوقف کرده زيرا به شدت تحت فشار اتحاديه اروپا بوده است.
مقامات دولت کره از اين نگرانند که قطع واردات نفت از ايران باعث افزايش قيمت نفت و بنزين در کره جنوبي شود و مردم را با مشکل روبرو کند.
 
دولت ايران پيش از اين به کره جنوبي هشدار داده بود در صورت متوقف شدن خريد نفت از ايران ، درباره واردات محصولات کره اي و همچنين روابط خود با سئول تجديد نظر خواهد کرد ، دولت کره جنوبي از روز گذشته واردات نفت خام از ايران را متوقف کرد.
 
هم اکنون بيش از 2900 شرکت تجاري کره اي روابط تجاري نزديک و تنگاتنگي با بازرگانان ايراني و شرکت هاي تجاري ايران دارند.

کره جنوبي اعلام کرد بيش از 90 درصد نفتکش هاي کره اي که از ايران نفت منتقل مي کردند توسط شرکت هاي اروپايي بيمه مي شدند ولي از اول ماه ژوئيه هيچ شرکت اروپايي کشتي هاي نفتي را بيمه نمي کند. مقامات دولت کره مي گويند شرکت هاي نفتي کره و نفتکش هاي کره به شدت به بيمه شرکت هاي اروپايي وابسته اند و عدم صدور بيمه نامه از سوي آنها از دلايل مهم قطع واردات نفت از ايران بوده است.
 
گفتني است کره جنوبي سومين خريدار بزرگ نفت ايران در خاورميانه بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار