تحليلگر انگليسي گفت: انقلاب مردم بحرين واقعي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، "پاتريک هنينگسن" تحليلگر سياسي در لندن در مصاحبه با اين شبکه با اشاره به بي توجهي رسانه هاي غربي به انقلاب مردم بحرين و تمرکز افراطي آنها بر تحولات سوريه گفت وضع در بحرين بسيار متفاوت تر از سوريه است. آن چه در بحرين بوقوع مي پيوندد انقلابي واقعي است.
 
وي گفت تحولات بحرين يک حرکت سياسي واقعي است.
 
وي گفت انقلاب بحرين بنا به عللي کاملا مورد بي توجهي قرار گرفته است. علت اصلي آن است که بحرين مقر استقرار ناوگان پنجم دريايي آمريکا است و اين مقر از لحاظ راهبردي اهميت زيادي در صفحه شطرنج آمريکا بويژه در حمله احتمالي عليه ايران دارد. دولت آمريکا در قبال اقدامات خاندان سلطنتي بحرين سکوت کرده چون مي داند هر تغيير دمکراتيکي در بحرين سياست حکومت اين کشور را در خصوص استقرار ناوگان دريايي آمريکا در بحرين با خطر مواجه خواهد کرد.
اين تحليلگر سياسي مقيم لندن درباره علت سکوت مجامع بين المللي در برابر سرکوب مخالفان در بحرين گفت بازداشت و شکنجه نبيل رجب فعال حقوق بشر بحرين کاملا با سکوت رسانه هاي بين المللي مواجه شد. سکوت دربرابر تحولات بحرين مواضع و استانداردهاي دوگانه غرب را نشان مي دهد. تفاوت ميان سوريه و بحرين آن است که سوريه نپذيرفت به مقري براي امپرياليسم غربي تبديل شود. اما بحرين اکنون مقري براي امپرياليسم غربي است. شايد اگر هيلاري کلينتون دوست مردم بحرين بود براي جلوگيري از سرکوب آنها اقدامي انجام مي داد.
اين کارشناس سياسي در پاسخ به سئوال مجري راشاتودي مبني بر اين که تا چه ميزان آمريکا و عربستان در تلاش براي مبارزه عليه ايران از بحرين استفاده مي کنند؟ گفت بايد به خاطر داشته باشيم که بحرين زماني يکي از استان هاي ايران بود و تنها در سال هاي اخير و در دهه هزار و نهصد و شصت به استقلال کامل دست يافت. شيعيان در بحرين اکثريت را تشکيل مي دهند. اما اقليتي از وهابي ها که شامل خاندان سلطنتي هم مي شود اداره اين کشور را در اختيار دارد. همچنان که تهاجمات غرب بويژه تهاجمات آمريکا و اسرائيل عليه ايران تشديد مي شوند خيزش هاي شيعيان در کشورهاي منطقه از جمله در عراق، سوريه، بحرين و حتي عربستان تشديد مي شود. کنترل شيعيان در اين کشورها دشوارتر مي شود و براي کنترل آنها حکومت ها ناچار به سرکوب شديد هستند. وي گفت اگر جامعه جهاني از انگيزه اخلاقي کافي برخوردار باشد بايد براي توقف وضع کنوني در بحرين در اين کشور مداخله کند. همان گونه که سال گذشته هم نياز بود در مصر زماني که نظاميان مردم را قتل و عام مي کردند در اين کشور بايد مداخله مي کرد.
اين تحليلگر مسائل سياسي تصريح کرد بحرين در طول چهل سال گذشته يک نخست وزير داشته است که از خويشاوندان پادشاه است. وي گفت کشورهاي منطقه خليج فارس مانند قطر، عربستان و بحرين همان کشورهايي هستند که از القاعده در سوريه حمايت مالي مي کنند و القاعده با بمبگذاري و انجام اقدامات انتحاري مردم سوريه را قتل و عام و مسيحيان آن را پاکسازي نژادي مي کند. اما مقامات غرب در واشنگتن و لندن با اتخاذ مواضع دوگانه چشمان خود را بر اين اقدامات مي بندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار