میلیونها نفر از افراد قشر کم درآمد انگلیس و آمریکا به سختی امرار معاش می‌کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، درحال حاضر 50 میلیون نفر در آمریکا در فقر زندگی می‌کنند و 73 درصد خانواده‌های فقیر صاحب فرزند از دریافت کمک‌های دولت محروم هستند.

ارائه خدمات اجتماعی در آمریکا با شکست مواجه شده است. هفته گذشته دولت فدرال آمریکا گزارش داد حدود 107 میلیون نفر از جمعیت 300 میلیون نفری آمریکا به نوعی کمک‌های دولتی دریافت می‌کنند که این تعداد کمک تاکنون سابقه نداشته است. در صورتیکه این روند ادامه یابد‌، وضعیت آمریکا نیز مشابه اروپا خواهد شد و اکثر مردم به کمک‌های دولت نیاز خواهند داشت و تنها تعداد اندکی از مردم می‌توانند مخارج خود را تامین کنند.

برای آگاهی از وضعیت مردم نباید به آمار و داده‌ها بسنده کرد بلکه باید درباره وضعیت زندگیشان بطور مستقیم از آنها سوال کرد و با شرایط زندگیشان آشنا شد.

وقتی از مردم درباره وضعیت زندگیشان نسبت به مردم سایرکشورها سوال می‌شود، خواهند گفت آنها در وضعیت بدتری قرار دارند.

مردم آمریکا فاقد فرصت‌های شغلی مناسب هستند. وقتی رئیس جمهور آمریکا سیاست‌هایی را تدوین می‌کند که برای کارفرمایان و افراد سرمایه گذار مجازات در نظر گرفته می‌شود، تعجبی ندارد که مردم به گرفتاری مبتلا می‌شوند و این یک واقعیت است.‌ این افراد معتقدند دولت انگلیس از یک سو خدمات رفاهی قشر کم درآمد را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر از میزان مالیات طبقه مرفه می‌کاهد.

ازسوی دیگر، شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد بیش از هفت میلیون و 900 هزار نفر در انگلیس در فقر به سر می‌برند که 60 درصد این افراد شاغل هستند.

نتایج آمار حاکی از آن است که در انگلیس نه تنها داشتن شغل برای کاهش فقر مردم کافی نیست‌، بلکه کاهش هزینه‌های دولت زندگی مردم را کاملا آشفته کرده است. دولت انگلیس برای کاهش مخارج به جای افزایش مالیات، خدمات رفاهی شهروندان را کاهش داده است.

مسئول دفتر سیاستهای آکسفام در انگلیس در گفتگو با این شبکه گفت آمار بدست آمده حاکی از آن است که نسبت افراد فقیر در جامعه سیزده برابر طبقه مرفه است و یکی از دلایل آن این است که طبقات کم درامد به خدماتی متکی هستند چون چاره دیگری ندارند.
 
دولت انگلیس اعلام کرد قصد دارد میزان دستمزد کارکنان را افزایش دهد اما تا اجرای این تصمیم راه درازی در پیش است.

یکی از مشکلات کنونی این است که سیاست‌های دولت انگلیس برای کمک به اشتغال مردم و پرداخت حقوق به آنها بر اساس قوانین بین المللی ثباتی ندارد. باید گفت موفقیت دولت و کارکنان به بازار کار بستگی دارد و مشکل بزرگی که اکنون انگلیس با آن مواجه است این است که کشور از سلامت اقتصادی برخوردار نیست.

بسیاری از مردم کم در آمد انگلیس برای گذران زندگی خود به کمک های دولت نیاز دارند.

یک انگلیسی طی پیامی به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: خواهش می‌کنم به فکر مردم کم درآمد باشید نه کسانی که درآمد بالایی دارند. ما هم باید زندگی کنیم و حق زندگی داریم. زندگی فقط کار کردن از اول تا آخر هفته نیست درحالی که این تنها کاری است که ما انجام می‌دهیم. بنا براین‌، وقتی در روزنامه‌ها می‌بینیم که نخست وزیر همسر و کودکان خود را برای تفریح به پارک مي‌برد ، برای وی این یک کار عادی است اما برای بعضی از ما‌، این کار یک موهبت است.

فقر به معنای محرومیت مادی است اما یکی دیگر از مفاهیم فقر محرومیت از حضور در جامعه است. 
برچسب ها: فقر ، آمریکا ، انگلیس ، میلیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار