آغاز رزمایش مشترک کره جنوبي و آمريکا

کره جنوبی و آمریکا امروز رزمایش مشترک سالانه خود را به منظور آزمایش توان دفاعی خود در مقابل کره شمالی آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای آمریکایی در بیانیه ای اعلام کردند بیش از 30 هزار نظامی آمریکایی - شامل نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی بعلاوه حدود سه هزار نیروی دیگر - در این رزمایش شرکت دارند. این رزمایش تا روز سی و یکم ماه اوت ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام نکرد چه تعداد نظامی این کشور در این رزمایش حضور دارند اما خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی شمار نظامیان کره ای حاضر در این رزمایش را پنجاه و شش هزار نفر اعلام کرد.

این رزمایش شامل تمرینات زمینی نمی شود و به صورت گسترده ای شامل تمرینات پیچیده رایانه ای است.

هم نظامیان آمریکایی و هم نظامیان کره جنوبی تأکید دارند این رزمایش تمرینی دفاعی است در حالی که کره شمالی این رزمایش را "اقدامی خطرناک و در جهت شعله ور کردن جنگی جدید" دانست.

ژنرال جیمز ترمن فرمانده 28 هزار و پانصد نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی این رزمایش را « تمریناتی کلیدی در تقویت آمادگی کره جنوبی و نیروهای آمریکایی » دانست.

این در حالی است که پیونگ یانگ با محکوم کردن برگزاری این رزمایش ، آن را تمرینی برای آغاز جنگ توصیف کرد.

در آستانه برگزاری رزمایش کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از واحد توپخانه ای دیدن کرد که در سال دو هزار و ده جزیره کره جنوبی در نزدیکی آبهای مرزی مورد مناقشه را هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد کیم نظامیان کره شمالی را قهرمان توصیف کرد و به آنها گفت هرگز در مقابل تهاجم دشمن مدارا نکنند. دو کره از درگیری های سال هزار و نهصد و پنجاه تا پنجاه و سه از نظر فنی در جنگ به سر می برند.

این در حالی است که حدود بیست فعال با تجمع مقابل بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه یونگسان در سئول برگزاری این رزمایش را محکوم کرده اند. آنها در بیانیه ای اعلام کردند: این، رزمایشی جنگی است و تهدید فیزیکی برای کره شمالی محسوب می شود.

آنها افزودند برگزاری این رزمایش تنش ها را در شبه جزیره کره افزایش خواهد داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار