دبير كل اتاق تعاون ايران از دولت براي پرداخت بدهي تعاوني هاي بدهكار فرصت تنفس خواست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داريوش پاك بين در هفتمين جشنواره ملي تعاوني هاي برتر اظهار كرد: تا زماني كه سياست گذاري هاي اقتصادي در جهت توسعه اقتصاد تدوين شود به اهداف توسعه بخش تعاون در سند چشم انداز 20 ساله نظام و سياست هاي كلي اصل 44 دست مي يابيم.

وي ادامه داد: تعاوني هاي برتر عصاره و چكيده اي ناب از بدنه بحث تعاون هستند كه تخصص، دانش، مشاركت و همدلي و استمرار در دستيابي به هدف را در گرايش هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي متبلور مي كند.

وي افزود: سرمايه گذاري در شيوه اقتصادي به حداقل رسيده و از حداقل ظرفيت ها در آن استفاده مي شود.

پاك بين در بحث اشتغالزايي افزود: اين تعاوني ها هستند كه اندوخته هاي خود را به سرمايه كلان از بخش هاي توليد و استفاده از ظرفيت هاي اقتصادي تبديل مي كند و به اين طريق به رونق كسب و كار و چرخه اقتصاد كشور كمك مي گردد.

وي ادامه داد: در حال حاضر تعاوني ها در بهترين شرايط سود 4 تا 5 درصد دارند  اما بخش هاي خصوصي 30 درصد سود دارند و ماليات بر ارزش افزوده كه اكنون به 5 درصد افزايش يافته ماليات خود را مي پردازند.

پاك بين از دولت خواست تا به تعاوني هاي بدهكار كه توان پرداخت ماليات با سود 4 درصد را ندارند فرصت تنفس بدهد تا با افزايش بهره وري در به روز رساني بدهي خود را پرداخت كنند.

دبير كل اتاق تعاون ايران تصريح كرد:‌ برخي از تعاوني ها و اتحاديه هاي تعاوني بدهي انباشته به بانك دارند به نحوي كه اصل جريمه ها از اصل سودشان بيشتر است و متاسفانه برخي از مديران تعاوني ها به همين دليل ممنوع الخروج شده اند و از دولت عدالت محور انتظار داريم تا به حل مشكل تعاونگران رسيدگي كنند و در صورت امكان بدهي هاي آنان را مورد بخشودگي قرار دهند.

وي اضافه كرد: اگر در صورتي كه تعاوني ها در بازده زماني 3 تا 4 ساله بهره وري خود را افزايش ندادند دولت آن را مكلف به پرداخت بدهي هاي معوقه خود كند.

پاك بين در پايان ضمن تقدير از مشاركت تعاونگران در هفته تعاون و جشن هاي تعاوني هاي برتر خاطرنشان كرد: هفته تعاون از آن جهت براي بخش تعاون حائز اهميت است كه اتاق تعاون مركزي و تشكل هاي عضو و اتحاديه تعاوني همواره به دنبال احراز هويت تعاوني ها از جنبه فرهنگي در عرصه اجتماع و تثبيت جايگاه تعاوني در اقتصاد ملي به عنوان ركن دوم اقتصادي بوده و هستند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار