دولت انگليس با گسترش دادگاه‌هاي مخفي قصد دارد سوء رفتار با زندانيان و رسوايي‌هاي دستگاه قضايي خود را از دسترس عموم دور نگه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردين، دولت انگليس قصد دارد تا با تصويب لايحه‌اي در مجلس دادگاه‌هاي مخفي در اين کشور را افزايش دهد.

شهروندان مسلمان در معرض خطر سوء رفتار

روزنامه گاردين در گزارشي اذعان کرده است که اين لايحه دسترسي عموم مردم به اخبار زنداني‌ها را متوقف کرده و شهروندان آسيايي و سياه‌پوست بيشتر از همه در معرض خطر قرار دارند.

دادگاه‌هاي مخفي درپوش رسوايي‌هاي دستگاه قضايي انگليس

دولت انگليس اذعان دارد که انگيزه اصلي براي گسترش دادگاه‌هاي مخفي لاپوشاني اتهاماتي است که در مورد سوءاستفاده از زندانيان در اين کشور وارد است.

در گذشته، دولت انگليس، وجود دادگاه‌هاي مخفي بيشتر را نيازي براي حفاظت از امنيت ملي بيان کرده بودند.

استفاده سياسي از قانون افزايش دادگاه‌هاي مخفي

به گزارش گاردين، اسناد و مدارک نشان مي‌دهد که دولت‌مردان انگليس به دنبال استفاده سياسي از اين اقدام هستند و به راحتي مي‌توانند هرکاري پشت درهاي بسته انجام دهند، بدون اين‌که جزييات آن‌ها به بيرون درز کند.

عدم دسترسي متهمين به مدارک جرم

اين روزنامه انگليسي در ادامه مي‌افزايد، طبق اين لايحه نه قربانيان و نه وکلاي زندانيان نمي‌توانند به مدارکي که MI5,MI6 يا پليس عليه آن‌ها در دست دارد دسترسي پيدا کنند.

اين لايحه مي‌تواند به دولت کمک کند تا به راحتي هر موردي را که تمايلي ندارد عموم از آن آگاه شوند را مخفي کرده و جرايم سوءرفتار به زندانيان به بيرون درز نکند.

به علاوه، دولت انگليس اذعان دارد که اين قانون در صورت تصويب تاثيرات بسزايي روي شهروندان مسلمان آسيايي دارد که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گيرند.

خيانت MI6 به مردم انگليس

روزنامه گاردين در پايان به صراحت اذعان مي‌کند که سرويس‌هاي جاسوسي انگليس از قبيل MI6 از اين موضوع خبر دارند که شهروندان انگليسي توسط سازمان جاسوسي سيا در گوانتانامو مورد سوءرفتار و شکنجه قرار گرفتند و حتي اين‌که خود MI6‌ مخالفان دولت قذافي را تسليم پليس مخفي قذافي، ديکتاتور مخلوع ليبي کرده‌اند، اما طبق قانون گسترش دادگاه‌هاي مخفي در انگليس اين موضوعات همگي ناديده گرفته خواهند شد.

برچسب ها: انگلیس ، زندان ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار