پزشکان مصری در اعتراض به کم بودن حقوق و مزایای خود و نامساعد بودن شرایط کاری دست از کار کشیدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره انگلیسی، پزشکان می گویند تا اطلاع بعدی، فقط موارد اضطراری و فوریت های پزشکی را پذیرش می کنند ولی دولت مصر می گوید پزشکان این کشور فراتر از آنچه که باید، گام برداشته اند.

برخی پزشکان می گویند از رنجی که بیمارانشان در محیط نامناسب درمانی می کشند خسته شده اند و از همین رو به جمع اعتصاب کنندگان می پیوندند؛ آنان می گویند تجهیزات لازم را برای درمان بیماران خود ندارند و دولت مصر نیز اعلام کرده است که توان تامین خواست های پزشکان را ندارد و پزشکان باید با آنچه که در اختیار دارند، نهایت سعی خود را بکنند.

به گفته اتحادیه پزشکان، دو سوم بیمارستان های دولتی در این کشور در اعتصاب به سر می برند ولی همچنان فوریت های پزشکی را پذیرش می کنند.

درآمد پزشکان در مصر حدود 46 دلار در ماه است و خواستار افزایش آن هستند؛ همچنین پزشکان از دولت می خواهند هزینه در بخش بهداشت و درمان خود را سه برابر کند و از چهار ممیز هشت دهم درصد به پانزده درصد بودجه دولت برساند.

پزشکان مصری همچنین می گویند برخی از بیمارستان های دولتی به اندازه ای بیمار پذیرش می کنند که برخی از بیماران چاره ای جز خوابیدن روی زمین ندارند و همراهان بیمار نیز به علت نبودن دارو و تجهیزات پزشکی، مجبورند اقلامی مانند خون یا داروهای مسکن را از جایی غیر از بیمارستان تهیه کنند.

مسئولان اتحادیه پزشکان می گویند مقامات دولتی و بهداشتی در مصر تلاش می کنند این اعتصاب را نادیده بگیرند و بر پزشکان فشار آورند تا به اعتصاب خود خاتمه دهند.
برچسب ها: پزشکان ، مصر ، اعتصاب ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار