وزير امور خارجه مصر گفت: برخي‌ها(عربستان و غرب) فکر مي‌کردند‌ ايران جايگاهي در ميز مذاکرات ندارد اما ما معتقد بوديم که ايران را نمي‌توانيم ناديده بگيريم.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الاهرام مصر، "محمد كامل عمرو" در گفتگو با اين روزنامه در پاسخ به اين سوال که همه طرفها منتظر نتيجه نشست چهار جانبه مصر، عربستان سعودي، ترکيه و ايران هستند و حضور ايران در اين نشست براساس اين باور است که ايران بايد بخشي از راه حل باشد، گفت اين طرحي  است که مصر مطرح کرد و ترکيه، عربستان سعودي و ايران وارد اين طرح شدند، گرچه برخي‌ها(عربستان و غرب) فکر مي‌کردند‌ ايران جايگاهي در ميز مذاکرات ندارد اما ما معتقد بوديم که ايران را نمي‌توانيم ناديده بگيريم.

وي افزود بايد با اين موضوع با تاني تعامل کرد و ما در مصر تلاش مي‌کنيم به موضع متحدي دست يابيم که مناسب ديدگاه و اصول مصر باشد يعني تا جائي که ممکن است از دخالت نظامي بيگانه جلوگيري کنيم زيرا اين امر مشکل را پيچيده‌تر خواهد کرد و اين مشکل بايد در چهارچوب کشورهاي عربي حل شود و آينده سوريه بايد به دست خود سوريها از طريق مذاکره فعالانه بين همه طيفها رقم بخورد.

وزير امور خارجه مصر در ادامه درباره ماموريت اخضر ابراهيمي گفت ماموريت وي دشوار است و خودش اعتراف کرده است و ما به وي گفتيم کاملا از وي حمايت مي‌کنيم و برايش آرزوي موفقيت داريم و شايد اميدي باشد زيرا وي در گذشته ماموريت‌هاي دشواري را انجام داده و تجربياتي دارد و سوريه را به خوبي مي‌شناسد و سالها با آنها تعامل داشته است. ما با وي هميشه در قالب دولت مصر يا در چارچوب گروه چهار جانبه مشاوره مي‌کنيم. ابراهيمي در نشست چهار جانبه حضور يافت و گزارشي درباره نشست‌هايش در سوريه ارائه داد. همچنين من اخيرا در نيويورک با وي ديدار کردم و در اين زمينه گفتگو کردم و ابراهيمي گفت مرتب به قاهره خواهد آمد. ارتباط ما با وي مستمر است. فکر مي‌کنم ابراهيمي اصرار دارد با طرح مصر همکاري کند. 

وزير امور خارجه مصر در ادامه گفت مصر معتقد است دخالت نظامي بيگانه در سوريه پيامدهاي وخيمي خواهد داشت که مشکل را پيچيده‌تر مي‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار