نخست وزير دولت قانوني فلسطين در نوار غزه براي آنکه رهبري جنبش حماس را در اين منطقه به عهده بگيرد همه اختياراتش را به معاونش واگذار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اسماعيل هنيه همچنين بر تداوم مقاومت تا آزادسازي همه سرزمين فلسطين از دست هيونيستها و آزادي قدس شريف و اسراي فلسطيني تأکيد کرد.

رئيس مجلس فلسطين نيز از رئيس جمهور مصر خواست محاصره نوار غزه را بشکند .

هنيه سه شنبه در سخناني در شهر غزه به مناسبت تجليل از وزيران سابق دولتش گفت زياد ظاظا معاون نخست وزير « از اختيارات کامل نخست وزير برخوردار است».

هنيه که از رهبران برجسته حماس به شمار مي رود براي نخستين بار است که از اعطاي اختيارت نخست وزير به معاونش سخن مي گويد.

منابع فلسطيني نزديک به دولت برکنار شده حماس گفتند هنيه همه اختياراتش را به ظاظا واگذار کرده است تا خود به رهبري حماس در نوار غزه بپردازد . هنيه بيشترين آراء را در انتخابات داخي دفتر سياسي حماس در نوار غزه به دست آورده است.

شماري از مسئولان حماس تأکيد کرده بودند هنيه و موسي ابومرزوق معاون خالد مشعل رئيس  دفتر سياسي حماس ، قويترين نامزدها براي تصدي رياست دفتر حماس هستند. مشعل اعلام کرده است ديگر  نامزد اين سمت نخواهد
شد.
هنيه تأکيد کرد دولتش « دولت مقاومت است که مبارزان را هرگز بازداشت نکرده و مقاومت را جرم ندانسته است و با دشمن عليه مقاومت نيز همکاري نکرده است ». وي افزود « ما در طول مرزهاي فلسطين اقدام مي کنيم و نخستين گام نيز آزادسازي همه فلسطين است . لال شوند آنهايي که مي گويند ما به حکومت در غزه رضايت داده ايم. هدف آن است که فلسطين ، قدس  ، مسجد الاقصي و اسرا را آزاد کنيم و آوارگان فلسطيني را به سرزمينشان بازگردانيم».

هنيه تصريح کرد « اولويت ما آزادسازي سرزمين و اسراي فلسطيني است و غزه نخستين گام در مسير آزادسازي سرزمين و فلسطينيان است».

محمد عمادي ناظر بر طرح بازسازي در نوار غزه و شماري از رهبران برجسته حماس مانند محمود زهار و خليل حيه و عماد علمي در اين مراسم شرکت کرده بودند .

هنيه همچنين از حمايت قطر براي احداث طرحهاي بازسازي در نوار غزه با پرداخت بيش از دويست و پنجاه ميليون دلار قدرداني کرد.

وي بدون اشاره به جزئيات بيشتر گفت :«ملت ما هفته آينده يک خبر مسرت بخش را خواهند شنيد ».

هنيه درباره آشتي نيز گفت دولتش و جنبش حماس به تحقق آشتي فلسطيني اهميت مي دهند به شرط آنکه « ديدگاهي شکل بگيرد که بر پايان دادن به چند دستگي ، تحقق آشتي و نظام واحد فلسطيني و رهبري فلسطيني در چارچوب سازمان آزاديبخش فلسطيني و برنامه ملي مورد حمايت فلسطينيان که از اصول و مقاومت دفاع کند » مبتني باشد .

از طرف ديگر احمد بحر نائب رئيس مجلس فلسطين از محمد مرسي رئيس جمهور مصر خواست « از ملت فلسطين حمايت کند و محاصره نوار غزه را بشکند و گذرگاه رفح را براي هميشه به روي فلسطينيان و کالاها باز کند تا از سختيهاي ملت فلسطين کاسته شود ».

برچسب ها: هنیه ، معاون ، غزه ، حماس ، اختیارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار