بنابر اعلام رسمی رئیس فرقه مورمونیزم سن میسیونرها برای پسران یک سال و برای دختران 2 سال کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «توماس.اس. منسون» رئیس فعلی فرقه مورمونیزم براساس تصمیمی جدید که به مراکز تربیت میسیونر (مبلغ مذهبی) ابلاغ شد اعلام کرد که از این پس جوانان مورمون بعد از سن 18 سال با طی دوره تعلیمی می‌توانند به عنوان میسیونر به نقاط مختلف دنیا گسیل شوند.
بر پایه این خبر سن قبلی اعزام میسیونر برای پسرها 19 سال بوده که با یک سال کاهش به 18 سال رسیده و سن دختران نیز با دو سال کاهش از 21 سال به 19 سال تقلیل یافته است.
در مرکز آموزش مبلغین فرقه مورمونیزم (MTC) که شعباتی در سراسر جهان دارد مبلغان جوان این فرقه حدود 3 تا 12 هفته تحت آموزش فشرده قرار می‌گیرند تا مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک میسونر را طی ‌کنند.
جوانان مورمون که توانسته‌اند به درجه مذهبی «الدر» برسند، بعد از آموزش به مناطق مختلف اعزام می‌شوند. بر اساس کتاب مذهبی مورمونها، وظیفه الدر‌ها آموزش، تفسیر، نصیحت، تعمید و محافظت از کلیسای مورمون است. آنها همچنین وظیفه کنترل و هدایت همه فعالیت‌های روزمره در بخش خود را بر عهده دارند.
دختران دارای درجه مذهبی «سیستر» نیز در این مراکز آموزش دیده تا همراه با پسران به ماموریت‌های خارجی اعزام شوند.
بیشتر زمان افراد در کلاس‌های این مرکز می‌گذرد و برای غذا تنفس داده می‌شود همچنین آنها ساعات بخصوصی برای مراسم مذهبی، حضور در معبد، فعالیتهای ورزشی، خدماتی و آموزشی دارند. ساعاتی هم برای آماده سازی شخصی (برای استحمام، شستن لباس‌ها و یادداشت برداری روزانه و...) در نظر گرفته شده است.
همه میسیونرها حداقل سه هفته آموزش ویژه تبشیر را می‌گذرانند در این مدت آنها روش‌های مواجهه با پیروان ادیان دیگر و جذب آنها را می‌آموزند. مهمترین مباحث این دوره‌ها قوانین تبشیر و چگونگی برخورد با گروه قومیتی خاص مورد هدف است که هر کدام از آنها برای آن آموزش می‌بینند. این فرقه مناطق مورد هدف خود را 345 منطقه تبشیری عنوان کرده است.
یادگیری زبان نیز جزء مهمترین آموزش‌های آنها می‌باشد که در مراکز ویژه میسیونر‌پروری یا در مراکز محلی در صورتی که امکانات لازم را دارا باشند (محیط مناسب باشد) آموزش داده می‌شود، دوره آموزش فشرده زبان حداقل 9 هفته به طول می‌کشد.
آموزش زبان باعث می شود تا بتوانند در مناطق هدف‌گیری شده به طور موثر نفوذ کنند. در این مراکز روش ویژه‌ای برای آموزش مورد استفاده است تا میسیونرها در مدت کوتاه آموزش فشرده، حدالامکان زبان منطقه هدف را بیاموزند مرکز این فرقه در سوئد در امر آموزش زبان پیشرفت زیادی داشته است.
مهمترین مراکز تربیت میسیونر در فرقه مورمونیزم در کشورهای آرژانتین، کلمبیا، برزیل، شیلی، جمهوری دومینیکن، غنا، گواتمالا، ژاپن، مکزیک، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، پرو، فیلیپین و انگلستان قرار دارند.
گفتنی است فرقه مورمونیزم در حالی بر فعالیت خود برای گسترش و جذب بیشتر تلاش می‌کند که به طور کامل در سیطره جریان صهیونیزم بوده و از فرقی است که با کمک این جریان رشد کرده و معابد بسیار پر هزینه‌ای می‌سازد.
برچسب ها: مسیحیت ، صهیونیست ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار