سازمان ديده بان حقوق بشر در گزارش ماه اکتبر خود اعلام کرد که رژيم پادشاهي بحرين فقط ادعاي اصلاحات دارد و از کارگران مهاجر سوء استفاده مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ اين سازمان در اين گزارش خود درباره وضع کارگران خارجي اعلام کرد صدها هزار کارگر مهاجر در بحرين که عمدتا از جنوب آسيا آمده اند، با وجود ادعاي دولت اين کشور درباره اصلاح قوانين کار، مورد سوء استفاده و استثمار قرار مي گيرند.

در گزارش صد و بيست و سه صفحه اي سازمان ديده بان حقوق بشر به موارد و انواع مختلف سوء استفاده  از کارگران خارجي در بحرين اشاره و تاکيد شده است که دولت اين کشور بايد استانداردهاي بازار کار را اجرا کند و ساز و کارهاي کنوني را که باعث سوء استفاده از کارگران مهاجر مي شود، از ميان بردارد.

جو استورک معاون بخش خاورميانه و شمال آفريقاي ديده بان حقوق بشر مي گويد: مقامات بحريني بايد بدانند که کارگران خارجي به ساخته شدن اين کشور کمک شاياني کرده و حتي باعث نهادينه شدن برخي اصلاحات مهم شده اند. اما بدون ضمانت اجرايي، اين اصلاحات راه به جايي نمي برد و نقض گسترده حقوق کارگران خارجي در بحرين ادامه مي يابد.

بحرين بيش از 458 هزار  کارگر خارجي دارد که هفتاد و هفت درصد کل نيروي کار اين کشور را تشکيل مي دهند. اکثر اين کارگران در شغل هاي رده پايين و با حقوق کم در بخش هاي ساخت و ساز ، تجارت ، توليد و کار خانگي فعاليت مي کنند.

ديده بان حقوق بشر براي تهيه اين گزارش خود با شصت و دو کارگر مهاجر  و شماري از مقامات دولتي ، واسطه هاي کاريابي و ديپلمات هاي کشورهايي که کارگر اعزام مي کنند ، مصاحبه کرده است. اصلاحات اخير دولت بحرين شامل قوانين ايمني، مقابله با قاچاق انسان، حق آموزش کارگران  و قوانين مربوط به آزادي عمل کارگر در ترک محل کارش  است اما ديده بان حقوق بشر متوجه شده است که مسئولان تقريبا هيچ يک از اين اصلاحات را اجرايي نکرده اند.
برچسب ها: بحرین ، کارگر ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار