منابع وابسته به نيروي دريايي روسيه روز چهارشنبه اعلام کردند دو کشتي جنگي روسيه روز چهارشنبه در بندر طرطوس سوريه پهلو گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بندر طرطوس سوريه تنها مکاني است که کشتي هاي نيروي دريايي روسيه در درياي مديترانه در آن مستقر مي شوند.
يک مسئول ستاد نيروي دريايي روسيه به خبرگزاري اينترفاکس اعلام کرد کشتي هاي جنگي نوفوچرکاسک و ساراتوف روسيه که بيشتر از آنها براي پياده کردن نيرو استفاده مي شود، براي توقفي 24 ساعته وارد بندر طرطوس سوريه شدند. يک جايگاه سوختگيري و حمايت فني متعلق به نيروي دريايي روسيه در اين بندر قرار دارد.
اين دو کشتي جنگي که از ناوگان روسيه در درياي سياه هستند پس از توقف 24ساعته خود در بندر طرطوس سوريه به طرف تنگه هاي داردانل و بوسفور حرکت خواهند کرد تا اواسط دسامبر به بندر مورد نظر خود برسند.
پايگاه دريايي بندر طرطوس واقع در 220 کيلومتري شمال غربي دمشق بر اساس توافق نامه اي که سوريه و اتحاد جماهير شوروي سابق در سال 1971 امضا کردند، تاسيس شد. اين پايگاه به سربازخانه، انبار، بارانداز شناور و يک قايق مجهز به وسايل لازم براي تعمير کشتي هاي آسيب ديده مجهز است و حدود 50 ملوان روس در آن به فعاليت مشغول هستند. 
يک منبع ديگر در ستاد نيروي دريايي روسيه در گفتگو با خبرگزاري ريانووستي اعلام کرد قرار است ماموريت مبارزه با دزدي دريايي به گروهي از کشتي هاي جنگي وابسته به ناوگان دريايي روسيه در اقيانوس آرام محول شود.
برچسب ها: کشتی ، جنگی ، روسیه ، طرطوس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار