دبير ستاد حقوق بشر گفت: زنجيره فتنه‌ها عليه ايران متوقف نخواهد شد اما حماسه 9 دي پايه‌اي براي آينده است تا همچنان با اقتدار و بصيرت وارد عمل شويم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، پيامدهاي ملي و بين‌المللي قيام 9 دي سال 1388 شب گذشته در گفتگوي ويژه خبري با حضور محمد جواد لاريجاني نظريه پرداز و ديپلمات ارشد مسائل بين‌الملل مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

لاريجاني در ابتداي برنامه در پاسخ به سوال اول مجري مبني بر اين كه آيا دوران فتنه از طرف غربي‌ها و استکبار جهاني بر ضد ملت ايران پايان يافته است، اظهار داشت: 9 دي پاسخ ملت ما به يک توطئه بزرگ و حادثه عظيم بود.

*فتنه 88 کودتاي تمام عيار بود  اما خنثي شد

وي با بيان اين که فتنه سال 1388 کودتاي تمام عيار بودي از سوي دشمن بود، افزود: اين کودتا بيش از سه دهه عليه جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است.

اين نظريه پرداز سياسي حماسه 9 دي سال 88 را از ديد غربي‌ها خطرناک عنوان کرد و اظهار داشت: غرب درصدد جهان گشايي بزرگي بود به گونه‌اي که جهان گشايي غرب مبتني بر مبناي سکولار است .

وي با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران تجربه بزرگي را آغاز کرد که اين تجربه مبناي يک نظام سياسي مدني براساس اسلام بوده است گفت: کشورهاي غربي تجربه جمهوري اسلامي ايران را بزرگترين معارض خود مي‌دانند.

*ايران موثرترين و مدرن ترين کشور خاورميانه است 

لاريجاني با اشاره به اين که نبايد دنيا زير خفقان تحميل تفکر دموکراسي ليبرال سکولار قرار بگيرد، افزود: تجربه بيش از 30 سال انقلاب اسلامي، ايران را به موثرترين و مدرن ترين کشور خاورميانه تبديل کرده است.

لاريجاني تصريح كرد: هر چه قدر از پيشرفت‌هاي ايران پرده برداري شود ميزان خصومت و دشمني غرب با ما نيز گسترش پيدا خواهد کرد.

* زنجيره فتنه‌ها عليه ايران متوقف نخواهد شد

اين نظريه پرداز سياسي با بيان اين که زنجيره فتنه‌ها عليه ايران متوقف نخواهد شد خاطر نشان کرد: حماسه 9 دي پايه‌اي براي آينده است تا همچنان با اقتدار و بصيرت وارد عمل شويم.

لاريجاني افزودك توطئه عليه کشورمان منحصر به انتخابات آتي نيست و در رديابي عملکرد غربي‌ها نقطه چين توطئه‌هايي را عليه کشورمان شاهد هستيم.

اين ديپلمات سياست خارجي در پاسخ به پرسش ديگر مجري برنامه که از وي پرسيد چرا غرب بر روي انتخابات زوم مي‌کند در حالي در دموکراسي غربي انتخابات نمادي از مردم سالاري است و بايد مورد حمايت قرار گيرد گفت: منافع غيرمشروع غرب در خاورميانه و کشورهاي  مختلف دنيا با ديکتاتوري سکولار تامين مي‌شود .

*غرب به دنبال روي کار آوردن ديکتاتوري سکولار در ايران بود 

وي با اشاره به اين که اگر کودتاي سال 88 موفق مي‌شد نظام اسلامي در کشور ايران به هم مي‌خورد و دموکراسي ذبح مي‌شد افزود: غرب به دنبال روي کار آوردن ديکتاتوري سکولار در ايران بود بنابراين بايد گفت كه منابع غرب با ديکتاتوري‌هاي سکولار گره خورده است به گونه‌اي که غرب در ظاهر، خود را مدافع و طرفدار سکولاريسم و آزادي مي‌داند.

اين نظريه پرداز سياسي افزود: تجربه جمهوري اسلامي ايران بهترين دموکراسي نمايندگي‌اي است زيرا ما مي‌گوييم که براساس قوانين اسلام بايد يک  نظام سياسي و مدني کامل برقرار شود.

لاريجاني دموکراسي نمايندگي محور را يکي از موارد مشهور دموکراسي دانست و عنوان کرد: غرب در مورد ما دچار سرگيجه شده زيرا ايران رسما و آشکارا اسلام را در همه شئون قابل اقامه مي‌داند.

وي با اشاره به اين که در فرمت اداره ايران مکانيسم دموکراتيک وجود دارد گفت: تجربه جمهوري اسلامي ايران به قدري بزرگ است که خود سياسيون داخل کشور هم نيز ظرفيت آن را ندارند و يعني خداوند گاهي اوقات نعمت را به قدري بزرگ به انسان مي‌دهد که گيج مي شويم.

لاريجاني افزود: برکت بزرگ انقلاب اسلامي اين است که امروزه جامعه ايراني به مراتب از جوامع مشابه خود در منطقه يک سر و گردن بالاتر است.

اين نظريه پرداز سياسي با بيان اين که بصيرت مردم تشخيص وظيفه و قيام به انجام وظيفه در9 دي به طور همزمان به اوج رسيد گفت: اتفاق سال 88 حادثه معمولي نبود بلکه کودتايي تودرتو بود به طوري که ملت ما عظمت اين حادثه را فهميده بودند.

*بصيرت، فرمول مبارزه با تهاجم فرهنگي و تداوم اقتصاد مقاومتي است

وي خاطر نشان كرد: در دهه 70 مسئله تهاجم فرهنگي دهه 80 بصيرت و دهه 90 اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد به طوري که اين سه مسئله به باطل السحر توطئه‌هاي غرب تبديل شده است.

اين ديپلمات ارشد مسائل بين‌الملل با بيان اين که مردم در9  دي پرده‌ها را کنار زدند و پديده پيچيده‌اي را براي اهل فن به وجود آوردند تصريح كرد: مردم در آن روز فهميدند و وظيفه خود را تشخيص دادند و براي انجام آن قيام کردند.

لاريجاني ادامه داد: توطئه هاي غرب با بصيرت مردم و قيام به موقع خنثي خواهد شد.

* مردم در قيام 9 دي شورآفريني كردند

اين نظريه پرداز سياسي، گفت: براي راهپيمايي و تظاهرات نياز به روزها برنامه ريزي است در صورتي که مسئولين از اقدام مردم در 9 دي غافل گير شدند زيرا مردم بدون سازماندهي دولتي و بدون نقش آفريني حکومت در اين قضيه ورود پيدا کردند .

وي با اشاره به نقش رسانه ملي در 9 دي بيان کرد: پيشرفت علمي کشور در تجربه انقلاب اسلامي چشم گير بوده است.

لاريجاني با بيان اين که مقام معظم رهبري از روز اول پرچم پيشرفت علمي کشور را با برنامه ريزي و پيگيري مصرانه دنبال کرده است اظهار داشت: ايران اولين کشور خاورميانه است که راکتور اتمي آن چراغ هزاران خانه را روشن کرده بنابراين انرژي هسته‌اي در مصارف غيرنظامي حق هر ملتي است.

اين كارشناس ارشد سياست خارجي با بيان اين که کشورهاي ديگر پشت ما سنگر گرفته‌اند تا ما اين مسير را هموار کنيم افزود: ما مسلمانان حق زندگي مسلمانانه را داريم در حالي که غرب آن را حق ما نمي‌داند.

وي عنوان کرد: حرفي کريه‌ تر از اين نيست که غربي‌ها با کمال پرويي به کشورهاي جهان اسلام مي‌گويند چرا قوانين تان را براساس شرع وضع مي‌کنيد.

لاريجاني با بيان اين که ايران لايف استايل خود را براساس اسلام تعريف کرده است اظهار داشت: همه ملت‌ها حق دارند براساس فرهنگشان نحوه زندگي شان را تعريف کنند.

اين نظريه پرداز سياسي با اشاره به اين که مقام معظم رهبري در تبيين حق و باطل بسيار شجاع است گفت: رهبري به دنبال کنار زدن پرده‌ها است تا مردم واقعيات را ببينند.

*رهبران فتنه به منافع ايران و جهان اسلام ضربه زدند

لاريجاني در پاسخ به پرسش ديگري خاطر نشان کرد: رهبران فتنه به منافع ملت ايران و منافع جهان اسلام ضربه زدند در حالي غرب فکر مي‌کرد با انتخابات کار ايران را يک سره خواهد کرد و به اهدافشان خواهند رسيد.

وي با بيان اين که غربي‌ها در فتنه ايران به اندازه‌اي ذوق زده شدند که با موضع گيري‌هاي احمقانه خيلي زود پشيمان شده و به شکست خودشان پي بردند اضافه کرد: علت تشديد فشارها عليه ملت ايران حادثه نه دي سال 88 است.

اين نظريه پرداز سياسي با اشاره به اين که اصحاب فتنه سرشان در آخور موصاد CIA بود و از آنها متنمع مي‌شدند، افزود: در ادبيات اخير سياسيون‌مان ترجيح بندي پيدا شده که هر زمان از مسائل اقتصادي صحبت مي‌شود آن را به تحريم نسبت مي‌دهند.

وي گفت: مگر قرار بود ما مملکت را بدون تحريم اداره کنيم که مدام مي‌گويند يک سري فشارها وجود دارد .

*از هم گسيختگي اقتصاد از نقشه‌هاي دشمن است

اين كارشناس ارشد سياست خارجي در ادامه با بيان اين که بايد اقتصاد مقاومتي را مبنا قرار دهيم افزود: از هم گسيختگي اقتصاد از نقشه‌هاي دشمن است که بايد خنثي شود به طوري که ما بايد نقطه چين‌هاي فتنه را براي مردم بيان کنيم بنابراين همه بايد دست به دست هم دهيم تا همه چيز در ماه‌هاي آخر دولت احمدي نژاد خوب انجام شود.

لاريجاني با بيان اين که ما بايد به جهان اسلام و دنيا نشان دهيم که آمد و رفت‌هاي دولت‌ها با خوشي است افزود: جمهوري اسلامي از روز اول پيروزي انقلاب در معرض ديد همگان بوده و اين از الطاف الهي است.

وي با بيان اين که چرخ سيستم مدني ما رونق کاري شده است و چرخ دنده‌هاي آن يکديگر را نمي‌خورند اظهار داشت: اين نظام مدني پيشرفته ترين نظام مدني خاورميانه است.

اين نظريه پرداز سياسي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين که چرا اصالت‌ها و نکات محوري نظام هم چون حمايت از مردم غزه و لبنان مورد کينه توزي دشمن قرار گرفته است گفت: پيروزي ايران در صحنه‌هاي مختلف به دليل حق مداري است زيرا سخن ما در دنيا حق است.

*ولايت فقيه سنگر ماهيت اسلامي نظام است

لاريجاني ولايت فقيه را سنگر ماهيت اسلامي نظام دانست و عنوان کرد: به همين دليل است که امروزه ستون فقرات نظام مورد هجوم دشمن است بنابراين مردم بايد گروه‌هاي سياسي، حرف‌هاي مشکوک را کنار بگذارند.

وي با اشاره به اين که ولايت فقيه شاخصه مشروعيت نظام است و مورد تهاجم قرار گرفته است خاطر نشان ساخت: شعارهايي در خصوص فلسطين و غزه باعث سربلندي ايران و مسلمين و سرافکندگي رژيم صهيونيستي آمريکا است .

لاريجاني افزود: امروزه لبنان به دليل سياست‌هاي ما در کشورهاي عربي سربلند است و ديگر اسرائيل جرات تجاوز به لبنان را ندارد بنابراين بايد گفت که اين موضوع ثمره قدرت سياست ما است.

لاريجاني فتنه سال 88 را توطئه کاملا حساب شده از سوي غرب دانست و افزود: حماسه 9 دي از حمايت‌هاي لجستيکي مالي و رسانه‌اي بي نظيري که از سوي آمريکا و دول غربي برخوردار بوده است.

وي با بيان اين که مقام معظم رهبري توانستند ادبيات جهان اسلامي فاخري را سازمان دهي کنند خاطرنشان كرد: ملت‌ها بايد بتوانند تجربيات خود را در زندگي مدني پياده کنند و ما بايد ادبيات جهاني خود را داشته باشيم.

ويدئوي كامل اين برنامه را اينجا ببينيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فتنه ، لاریجانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار