رهبر ائتلاف اصلي مخالفان در ونزوئلا روز جمعه بار ديگر اجراي قانون اساسي را در مورد مراسم اداي سوگند هوگو چاوز خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ رامون گيلرمو اولدو دبير اجرايي جبهه موسوم به « ميز وحدت دمکراتيک » در مصاحبه اي گفت اگر دولت تلاش کند دوره رياست جمهوري چاوز را به طور مصنوعي تمديد کند ، اين گروه به شدت واکنش نشان خواهد داد.هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا پس از چهارمين عمل جراحي سرطان ، از حدود سه هفته پيش در بيمارستاني در کوبا بستري است.

در حالي که پنج روز تا مراسم اداي سوگند رئيس جمهور باقي است ، در مورد مسئله حضور وي در برابر پارلمان ترديدهايي وجود دارد.  نيکلا مادرو معاون رئيس جمهور و ديوسدادو کابلو رئيس پارلمان ونزوئلا از احتمال تعويق اين مراسم خبر داده بودند ؛ اما آنها اين روزها از صحبت درباره اين مسئله طفره مي روند.

رهبر مخالفان ضمن آن که از دولت خواست توضيح دهد که در نبود رئيس جمهور چه خواهد کرد ، افزود قانون اساسي خمير نيست که بتوان به آن شکل داد. قانون اساسي ايجاد شده است تا امنيتي براي دموکراسي به همراه بياورد.

وي با اشاره به اين مطلب که بهتر بود آنها واقعيت را با مردم در ميان مي گذاشتند ، دولت را متهم کرد که غيبت رئيس جمهور را نمي پذيرد ، در حالي که کاملا روشن است رئيس جمهور عملا مسئوليت هايش را انجام نمي دهد.از سه هفته پيش که چاوز در هاوانا بستري است ، در ملأ عام حاضر نشده است و مقامات ، اطلاعيه پزشکي واقعي درباره وضع جسمي وي منتشر نکرده اند.
برچسب ها: ونزوئلا ، قانون ، مخالف ، چاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار