در حاليکه روسيه 5 ناوگان دريايي خود را به سوي شرق مديترانه روانه كرده؛ "ساندي تايمز" در تحليل جديد خود مدعي شده كه دولت روسيه با اين اقدام، خواهان ترساندن دولتهاي غربي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، ساندي تايمز ادعاي خود را به نقل از يك ديپلمات روس مطرح كرده است و اظهار داشته كه كشتي هاي اعزام شده بسوي سوريه كشتي هاي جنگي به همراه صدها نيرو و تجهيزات نظامي هستند.

عليرغم آنكه دولت روسيه هدف خود از اعزام اين كشتي ها را "كسب آمادگي براي بهبودي قابليت هاي دفاعي و مديريتي نيروي دريايي" آن كشور اعلام كرده است اما نشريه ساندي تايمز با استناد به گفته هاي ديپلمات روس مدعي است كه اين اقدام براي ترساندن كشور هاي غربي و هشدار به آنان براي ممانعت از مداخله نظامي در سوريه انجام شده است.

 ساندي تايمز همچنين مدعي شده است "روسيه بايستي خود را براي هر تغيير و تحولي در منطقه آماده كند و اين اقدام را براي جلوگيري از رسيدن موج بحران از سوريه بسوي مناطق انجام داده است."
 
تحركات روسيه در مديترانه در حالي است كه ناتو و تركيه نيز مدعي شده اند كه براي جلوگيري از وقوع حملات شيميايي احتمالي از سوي دولت سوريه عليه تركيه قصد دارند تا سامانه موشكي پاتريوت را در آن كشور مستقر سازند.  

برچسب ها: ساندی تایمز ، روس ، غرب ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار