دهها هزار نفر از هواداران گروه مذهبي منهاج القرآن (حزب عوامي تحريک سابق) که شب گذشته در راهپيمايي از شهر لاهور مرکز ايالت پنجاب پاکستان به اسلام آباد رسيدند به تحصن و اعتراض خود در پايتخت ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، هم اکنون تظاهرات کنندگان در خيابان محمد علي جناح اسلام آباد در حال حرکت به سمت پارلمان اين کشور هستند. 
طاهر القادري رئيس منهاج القرآن اعلام کرد براي برپايي انقلاب جمهوري اسلامي گام برداشته و ديگر حاضر نيست با دولت يا نمايندگان احزاب مختلف وارد مذاکره شود.
طاهر القادري هشدار داد تا ساعت 11 امروز نخست وزير و رئيس جمهور بايد مجالس ملي و ايالتي را منحل کنند، در غير اينصورت، او در سخنراني ساعت 11 صبح امروز خود تصميم مهمي را اتخاذ و راهکار آينده را اعلام خواهد کرد.
برخي از منابع خبري پاکستان از تيراندازي هوايي و شليک گاز اشک آور در منطقه لال کواتر در مسير راهپيمايي خبر دادند.
رحمان ملک وزير کشور پاکستان از سنگ پراني و تيراندازي تظاهرات کنندگان بسوي پليس خبر داد و گفت: بر اثر اين اقدام دو پليس زخمي شدند.
وي به پليس دستور داد براي حفاظت طاهر القادري تدابير امنيتي اتخاذ کند و به طاهرالقادري نيز گفته است براساس توافق قبلي، بايد تظاهرات آنها آرام باشد و از هرگونه خشونت پرهيز شود. 
تدابير شديد امنيتي در اسلام آباد حاکم است و مسيرهاي منتهي به ساختمان هاي رياست جمهوري، نخست وزيري، پارلمان و سفارتخانه ها مسدود و  در حصاري از کانتينرها قرار گرفته است.
20 هزار نيروي امنيتي و پليس هم در اسلام آباد در آماده باش هستند.  وزير کشور پاکستان ضمن هشدار در زمينه وقوع اقدامات تروريستي در اين اجتماع، اعلام کرد مسئوليت هرگونه حمله تروريستي بر عهده طاهر القادري خواهد بود.
طاهر القادري اعلام کرده است تحصن محدوديت زماني ندارد و تا تحقق خواسته ها ادامه  خواهد يافت.  همه ادارات و نهادهاي دولتي و خصوصي در اسلام آباد امروز نيز تعطيل است.
طاهر القادري که در دوران حکومت پرويز مشرف رئيس جمهور سابق، بعنوان نماينده در مجلس 
ملي اين کشور حضور داشت، در پي نارضايتي با مشرف از نمايندگي مجلس ملي استعفا کرد و به کانادا رفت. او تابعيت کانادا گرفت و پس از مدت 5 سال اقامت در آن کشور ماه گذشته با شعار تغيير نظام بي عدالتي و فساد مالي همچنين اصلاح در امور انتخابات وارد پاکستان شد. 
در همين حال نيروهاي امنيتي پاکستان روز سه شنبه در تلاش براي کنترل تظاهرکنندگان در اسلام آباد که يک روحاني مخالف دولت هدايت آنها را به عهده داشت و گمان مي رود مورد حمايت ارتش قرار داشته باشد از گاز اشک استفاده و تير هوايي شليک کردند. 
 تصاوير زنده تلويزيوني نيروهاي امنيتي پاکستان را در حالي نشان داد که تير هوايي شليک مي کردند و طرفداران اين روحاني پاکستاني با نام محمد طاهرالقدري به طرف آنها سنگ پرتاب مي کردند . 
سخنگوي قدري در مصاحبه با رويترز گفت تظاهرکنندگان به نيروهاي دولتي اجازه ندادند اين روحاني پاکستاني را بازداشت کنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار