سعید کشن فلاح به سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، متن این پیام بدین شرح است:
"هنر همواره با خلاقیت توأم بوده و خلق امری خدایی است. همانگونه که خداوند به اعتبار خلق است که خالق و پروردگار ناميده می شود. اثر هنری نیز به هنرمند آفريننده خود،اعتباری خدا گونه می بخشد.
و این گونه است که هنر ناب آدمی را به جایگاهی رهنمون می شود که به جز خدا نبیند ، پس عجیب نیست که تئاتر به عنوان مجمع هنرها، خاستگاهی آئینی دارد.آئیني که در جهت تبيين هستی و پاسخ به چیستی ها و چرایی های انسان در برخورد با خلقت خود و جهان پیرامونش شکل گرفت تا عجز بشر را در فهم اینکه از کجا آمده است، آمدنش بهر چه بوده و به کجا می رود آخر؟ به خالق خود که در فطرتش او را باور دارد، بیان کند ، شاید پاسخی بیابد بر آنچه از درک آن عاجز است و راهی بیابد به جایی شایسته تر و متعالی تر از جایی که بوده و این چنین است که سویه  اصلی خاستگاه تئاتر تعالی گرا است.
این هنر كه برخاسته از فطرت خداجوی و زیبایی دوست انسان است در گذر هزاره ها و قرن ها متاًثر از تحولات فکری، ایدئولوژیک، فلسفی و... دستخوش تغییراتی در فرم و محتوا شده است. ولی آنچه در تلاطم حوادث و تحولات، لايتغیر باقی مانده ارکان اصلی آن یعنی خدا، انسان و زیبایی است. ارکانی که توجه و تكيه به آنها راه تعالی انسان و رشد اين هنر را هموار می¬سازد. اعتلای تئاتر ایرانی ـ اسلامی نيز وقتی ممکن خواهد بود که بنیان های فکری آن مبتنی بر سه رکن نام برده باشد. تنها با توجه به اندیشه دینی و ارزش های الهی و انسانی در تئاتر است که قابلیت های عناصر فنی و کلاسیک تئاتر به بهترین شکل بر صحنه جلوه گر خواهند شد. چرا که از ابتدای شکل گیری تئاتر، این عناصر با مفاهیم و اهدافي اینچنین در تئاتر تعریف شده اند و این-گونه است كه محتوا بر فرم تقدم می یابد و آن را تعریف می-کند.
جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به عنوان آئینه¬ی  تمام نمای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، منعکس کننده ی روح تعالی در هنر تئاتر است، که طی چند دهه¬ی اخیر علیرغم افت و خیزها همواره حرکتی به جلو و در جهت اعتلای تئاتر ناب داشته است. اميد كه در اوج قله هاي متعالي هنر جهان قرار گيرد. انشاا..."
سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 26 دی با بخش رادیو تئاتر و بخش جنبی خیابانی(آیینی) آغاز شده و تا 12 بهمن ماه ادامه دارد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار