فرانسه اعدام يک قاچاقچي ديگر مواد مخدر در عربستان سعودي را که از طريق گردن زدن انجام شد ، محکوم و خاطر نشان کرد عربستان جزو چهار کشوري است که بيشترين اعدام را در جهان انجام مي دهد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ فيليپ لاليو سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه در مصاحبه مطبوعاتي الکترونيکي اعلام کرد: فرانسه گردن زدن "مساعد رويلي" را که بيست ونه ژانويه در عربستان سعودي  صورت گرفت محکوم مي کند. عربستان سعودي  با اجراي هفت مجازات اعدام از آغاز سال 2007 ،جزو چهار کشور است که بيش از بقيه کشورها به  مجازات اعدام متوسل مي شود .

اين سخنگو تاکيد کرد :فرانسه بار ديگر از عربستان سعودي مي خواهد تا به اين اعدام ها پايان دهند و اجراي اين نوع مجازات ها را به حال تعليق در آورند.وي خاطر نشان کرد فرانسه در برنامه اي به نفع لغو جهاني مجازات مرگ مشارکت دارد و قصد دارد پيشتاز اين نبرد باشد.

وزارت کشور عربستان سعودي اعلام کرد دو سعودي ديگر که در دو پرونده جداگانه محکوم شده بودند چهارشنبه با شمشير گردن زده شدند. براساس آمار اين خبرگزاري که از بيانيه هاي وزارت کشور عربستان تهيه شده است ، در سال 2012، هفتاد وشش تن در اين کشور گردن زده شدند .


برچسب ها: فرانسه ، اعدام ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار