رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران حداکثرسازي شفافيت و عدالت در اطلاع رساني شرکت هاي بورسي را دغدغه اصلي سياست گذاران بازار سرمايه اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي صالح آبادي در گفتگو با راديو اقتصاد گفت : روند الکترونيکي کردن توزيع و انتشار همه داده ها و اطلاعات شرکت هاي بورسي به خوبي پيش رفته و سيستم کدال که از سال 86 راه اندازي شده است ، اين اطلاعات را به روز در اختيار مخاطبان بازار سرمايه قرار مي دهد.

وي افزود: بورس ايران از نخستين سازمان هايي است که امضاي ديجيتال را به طور کامل استفاده مي کند و از ابتداي سال 1389 عملياتي شده است.

رئيس سازمان بورس گفت : زيرساخت هاي فن آوري اطلاعات در بورس رو به تکامل است و بر عملکرد شرکت ها در بازار سرمايه نظارت جدي داريم.

وي افزود : هر گونه دسترسي پنهاني به اطلاعات شرکت ها جرم محسوب مي شود و با متخلفان برخورد مي کنيم.

صالح آبادي گفت : بورس ايران از لحاظ تنوع برترين بورس در ميان کشورهاي منطقه از جمله ترکيه و پاکستان است و آمار سهامداران داراي کد معاملاتي در بورس ايران بيشتر از کشورهاي مشابه گزارش مي شود.

وي افزود: تنوع شرکت هاي صنعتي ، مالي و اقتصادي باعث شده است متقاضيان حضور در بازار سرمايه از قدرت انتخاب بيشتر متناسب با ريسک پذيري يا ريسک گريزي برخوردار باشند.

رئيس سازمان بورس گفت: زير ساخت هاي فني بورس ايران فراتر از کشورهاي منطقه اي و در سطح کشورهاي پيشرفته است و امسال بيش از 10 هزار ميليارد تومان از طريق بورس تأمين مالي شده است.

وي افزود: بايد اقتصاد ايران از بانک محوري فاصله بگيرد و نقش بازار سرمايه در تأمين مالي افزايش يابد.

صالحي گفت: بنگاه هاي بزرگ اگر به بانک ها متکي شوند با توجه به نياز عظيمي که دارند ، ظرفيت بانک ها را براي خدمات رساني در ديگر بخش ها کاهش مي دهند.

وي افزود: بنگاه هاي بزرگ اقتصادي اگر در بازار سرمايه حضور پيدا کنند با توجه به اعتمادي که مردم به آنها دارند به راحتي مي توانند سرمايه خود را تأمين کنند و بانک ها تسهيلات خود را تأمين مي کنند.

وي افزود: الگوي بازار سرمايه کشور اميدوارم به جايي برسد که براي هر نوع سليقه و هر نوع انگيزه ابزاري براي جذب تقاضا داشته باشد و امروزه کساني که ريسک پذير هستند مي توانند در بازار سهام وارد شوند و افراد ريسک گريز هم مي توانند ابزاري مانند اوراق مشارکت و صکوک (اوراق قرضه اسلامي) استفاده کنند و در سال هاي آينده تلاش خواهيم کرد توسعه کمي و کيفي را نهادينه کنيم./عب
برچسب ها: بورس ، سهام ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار