خبرهاي ضد و نقيضي در مورد شمار تلفات انفجار در کارخانه کودشيميايي ويکو ايالت تگزاس منتشر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار سي ان ان از مشاهده دست کم سه جسد خبر داده است اما شبکه هاي محلي امريکا شمار قربانيان را تا 75نفر هم اعلام کرده اند. منطقه وست در شهر ويکو حدود دو هزار و 700 نفر سکنه دارد.
 بر اساس تصاويري که بصورت لحظه اي از شبکه هاي تلويزيوني پخش مي شود شدت انفجار بحدي است که پس از گذشت ساعتها همچنان ستونهايي از دود  در محل انفجار ديده مي شود. برخي از مقامهاي محلي مي گويند که نگراني براي انفجارها ديگر ناشي از انبارهاي مواد شيمايي موجود در کارخانه هنوز برطرف نشده است.  
 اين حادثه در شرايطي روي داد که آمريکايي ها در پي انفجارهاي مرگبار روز دوشنبه در جريان دو ماراتون بوستون و ارسال نامه هاي ظاهرا حاوي ماده سمي رايسين براي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و يک سناتور جمهوري خواه ، مضطرب هستند. 
 خبرنگاران گزارش مي دهندکه منطقه در کنترل نيروهاي پليس و اف بي اي امريکاست. مقامهاي رسمي هنوز در مورد علت انفجار کارخانه کود شيمايي در شهر ويکو اظهار نظري نکرده اند. مشخص نيست انفجار ناشي از بروز خطاي انساني يا نقص فني در کارخانه روي داده يا ناشي از خرابکاري است. 
 برخي تحليلگران مي گويند اين حادثه تقريبا با سالروزر بمب گذاري سال 1995 در اوکلاهما که 168 کشته بر جاي گذاشت مصادف است. عاملان اين حادثه بعدا مشخص شد که از راستگرايان افراطي بوده اند.
  نوزدهم آوريل يعني فردا ، همچنين مصادف با ‌بيستمين سالگرد درگيري مرگبار بين ماموران پليس فدرال و افراد فرقه ديويديان در ويکو است.  حادثه اي که در 28 فوريه سال 1993 شروع شد و در 19 آوريل با يورش مأموران پليس اف‌بي‌آي به مقر فرقه داويديان به رهبري کورش ديويد در شهرک ويکو (Waco) در ايالت تگزاس پايان يافت. در اين حادثه گفته شد تمام پيروان فرقه ديويديان که شمارشان به 80 نفر مي رسيد زنده رنده در اتش سوختند.






برچسب ها: بین الملل ، تگزاس ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار