نبود چهارچوب شغلی تعريف شده در عرصه مهمانداري در مراکز اقامتی و پذیرایی موجب شده دانش آموختگان تمایلی به اشتغال در این مراکز نداشته باشند.

محمد رضا مجمع دبیر کل انجمن موسسات و مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين كه فرصت شغلی برای دانش آموختگان رشته گردشگري و هتلداري در بازار کار وجود دارد، گفت: با نبود چهارچوب شغلی تعريف شده در عرصه مهمانداري در هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی موجب شده که تمایل کمتری برای اشتغال در این زمينه وجود داشته باشد.

مجمع با تاكيد بر نقش اطلاع رسانی و فرهنگی سازی در حوزه هتلداري و گردشگري، اظهار داشت: خوشبختانه امروز زمینه در جهت تغيير نگرش نسبت به صنعت مهمانداری و مهمانپذیر در مراکز اقامتی و پذیرایی در حال فراهم شدن است و جای خالی زیادی در این بخش وجود دارد.

دبیر کل انجمن موسسات و مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با اشاره به جذابیت شغل مهمانداری در هواپیما را استانداردهای خاص تعریف شده برای این گروه شغلی دانست و خاطر نشان کرد: اگر این استاندارد ها برای مهمانداران مراكز اقامتي ، هتل ها و واحدهای پذیرایی تعریف شود، مهمانداران بر اساس این چهارچوب با توجه به توانمندي هاي علمي خود موجب ارتقاء ارایه خدمات در صنعت گردشگری و هتلداری می شوند.

وی افزود: با برنامه ریزی و سیاستگذاري دولت در سال هاي آتي در خصوص تقويت فضای گردشگری داخلی و توسعه تورهای ورودی به کشور شاهد افزايش اشتغال ، کار آفرینی و کاریابی خواهيم بود.

برچسب ها: گردشگری ، مهماندار ، تخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار