ايران امروز نخستين مرکز ردگيري فضايي کشورمان را با هدف رصد اشياء‌ آسماني در مدار زمين افتتاح کرد که اين خبر در رسانه هاي خارجي بازتاب داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، آسوشيتدپرس گزارش داد: احمد وحيدي وزير دفاع ايران اعلام کرد فعاليت هاي اين مرکز در واقع مربوط به امنيت فضايي ايران است با اين حال تهران قصد دارد اطلاعات به دست آمده در اين مرکز را با کشورهاي ديگر نيز به شراکت بگذارد. 

در اين گزارش آمده است محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران در مراسم افتتاح اين مرکز در شمال شهر دليجان واقع در حدود دويست کيلومتري جنوب تهران حضور داشت. 

وحيدي گفت هدف از اين پايگاه تضمين امنيت سايت هاي فضايي کشور و رصد اشياء‌ آسماني به ويژه ماهواره هايي است که از آسمان ايران عبور مي کنند. 

برنامه فضايي ايران 9 مرکز زميني کنترل و فرماندهي دارد. 

وحيدي گفت مرکز دليجان مجهز به رادار، ردياب هاي الکترو اپتيک، و نيز رديابهاي راديويي است. 

ايران اعلام کرده است قصد دارد ماهواره هاي خود را به منظور رصد فجايع طبيعي در مناطق مستعد زمين لرزه،‌بهبود ارتباطات مخابراتي و گسترش نظارت نظامي در منطقه مورد استفاده قرار دهد. 

خبرگزاري شين‌هوا هم گزارش داد: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران روز يکشنبه يک مرکز رصد فضايي را در شهر اراک افتتاح کرد. احمدي نژاد در اين مراسم گفت هدف از ساخت اين مرکز استفاده از فضا و مديريت و کنترل رفتار ماهواره هاي مستقر در مدار زمين خواهد بود.

احمد وحيدي وزير دفاع ايران به خبرنگاران گفت هدف از اين طرح تامين امنيت براي ساز و کار فضايي ايران و همچنين نظارت بر اشياء عبوري در فضاست.

وي افزود ايران با افتتاح اين مرکز مي تواند به تبادل اطلاعات با کشورهاي ديگر مبادرت کند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار