مؤسس سايت افشاگري ويکي ليکس تاکيد کرد دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي آمريکا به شدت افشاگران حقايق را هدف قرار مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز  ؛ جوليان آسانژ در گفتگو با اين شبکه درباره افشاگري ادوارد اسنودن درباره جاسوسي گسترده دولت آمريکا از مردم کشورش و ديگر ملتهاي جهان گفت به نظر من ادوارد اسنودن يک قهرمان است. او درباره يکي از مهمترين رخدادهاي دهه ما مردم را آگاه کرده است، او مردم را درباره برنامه گسترده و پنهاني دولت آمريکا براي جاسوسي از مردم در سراسر جهان آگاه کرده است. در چارچوب اين برنامه، دستگاه قضايي و ديگر نهادهاي آمريکا با تخطي از قوانين، دچار فساد گسترده شده اند و حتي اين کار آنها نقض قوانين بين المللي است. 

دولت آمريکا حتي از شرکتهاي بزرگ اينترنتي اطلاعات مربوط به کاربران را از سراسر جهان دريافت مي کرده است. فقط در ماه مارس، بيش از دو ميليارد و چهارصد ميليون مورد اطلاعات کاربران از سراسر جهان جمع آوري شده است.

 اين مسئله ايست که من و بسياري از دوستانم سالهاست که عليه آن مبارزه و مردم را آگاه مي کنيم. اکنون ما خوشحاليم که چنين اسناد روشن و شفافي در اختيار مردم گذاشته شده است که وجود اين مسئله را ثابت مي کند. گزارشها حاکيست دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي آمريکا خانواده ادوارد اسنودن را هدف بازجويي قرار داده اند.

 با توجه به تجربه هاي قبلي از جمله زنداني شدن و محاکمه برادلي مانينگ، صدور حکم دادگاه عليه من، بايد بگويم اسنودن در شرايط دشواري قرار دارد. من شک ندارم دولت آمريکا قصد دارد به شدت با اسنودن برخورد کند. به نظر من کشورهاي ديگر بايد از او حمايت کنند. مردم در سراسر جهان بايد از سياستمداران خود بخواهند به اسنودن پناهندگي بدهند. در اينجا مشخص مي شود چه کشوري واقعا از حقوق بشر و حريم خصوصي افراد و حقوق پناهجويان دفاع مي کند.

 همچنين مشخص خواهد شد کدام کشورها از آمريکا مي ترسند و اساسا با برنامه جاسوسي گسترده آمريکا همکاري دارند همانطور که دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي انگليس با آمريکا همکاري دارند. طبق حرفهايي که گفته مي شود برادلي مانينگ زده ، او حاضر شده است آينده خود را براي آگاه کردن مردم به خطر بيندازد و اسنودن نيز به همين منظور اين کار را کرده است. شکي نيست که تاريخ از اين افراد به نيکي ياد خواهد کرد. 

برچسب ها: آمریکا ، افشا ، حقیقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار