حمايت از فعاليت اصناف فعال به خصوص در حوزه سفر و گردشگري، به عنوان لایه های مستحکم نظام اقتصادی، محروميت زدايي از مقاصد و روستاهاي بكر گردشگري را به ارمغان خواهند آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بابك ارسيا سرپرست مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران، با اشاره به جايگاه اصناف در توسعه فضاي كسب و كار، گفت: اصناف فعال در حوزه گردشگری، نقش آفرین اصلی عرصه حمایت از توان اقتصادی کشور می باشند.

سرپرست مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان با اشاره به نام گذاري سال جاري از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال" حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" تصريح کرد:  در شرايط اقتصادي فعلي كشور، برخي رسته های صنفي حوزه هاي گردشگري بارهاي مالي ناشي از هدفمندي يارانه ها را نيز متحمل شده اند،‌ به منظور رهايي از برخي مشكلات،‌ نيازمند توجه دولت و مجلس در بخش هاي مختلف قانون گذاري، سياست گذاري و تصويب برنامه هاي حمايتي است.

وي در ادامه طرح واگذاري امور تصدي گري به بخش خصوصي كه طي روزهاي اخير مطرح شده  را به عنوان حرکتي قانونمند و مفيد در راستاي حمايت از بخش خصوصي گردشگري دانست و افزود: با توجه به افزايش فزاينده تعداد دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي، هتل ها، مراكز اقامتي، مراكز  بين راهي و مراکز خدمات گردشگري در كشور ، ضرورت هم انديشي در راستاي رسيدگي به چالش هاي حقوقي اصناف لازمه ادامه فعاليت صنوف فعال در عرصه گردشگري است.

ارسيا، اصناف را بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: صنوف در همواره اهمیت ويژه ‌اي در رشد و توسعه اقتصاد کشور داشته، اين بخش با پوشش بیش از 2/5 میلیون واحد صنفی در بخش‌های تولید، توزیع، خدمات و  با سهم حدود 30درصدی از تولید ناخالص داخلی زمينه اشتغال حداقل 7/5میلیون نفر در کشور را فراهم ساخته است.

وي با تاکيد بر سهم اصناف در تولید و اشتغال کشور ،‌گفت:‌ بازارهاي معاصر حاصل تشکل بازاریان در انجمن های صنفی است، به طوري که اصناف به عنوان صاحبان حرفه‌ به حوزه هاي مختلف از جمله گردشگري تشکل و تشخص می‌دهد.
 
سرپرست مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران با بيان اينکه گردشگري منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ی ساختار زیربنایی دنيا امروز است،اظهار داشت: توریسم امروز به يک فعالیت پیشتاز اقتصادی تبدیل شده و که به تبع آن فعاليت مشاغل بخش خصوصي و صنوف در حوزه گردشگری ، تسريع رشد اين صنعت را در جريان پويا به همراه مي آورد.

ارسيا در ادامه با اشاره به انتفاع کشور از فعاليت اصناف فعال در صنعت گردشگري، تصريح کرد: حمايت از فعاليت اصناف فعال به خصوص در حوزه سفر و گردشگري، به عنوان لایه های مستحکم نظام اقتصادی، محروميت زدايي از مقاصد و روستاهاي بكر گردشگري را به ارمغان خواهند آورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار