نخستین سخنرانی اميرقطر پس از بدست گرفتن قدرت/ قطر حامی ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مشروع خود در مقابل اسرائیل است

امیر جدید قطر در اظهاراتی تاکید کرد: شیخ حمد بن جاسم آل ثانی پدر من در اقدامی بی سابقه و بی نظیر از سمتش کناره گیری و قدرت را واگذار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در نخستین سخنرانی خود بعد از تصدی سمت امیر قطر ، گفت: شیخ حمد بن جاسم آل ثانی پدر من در اقدامی بی سابقه و بی نظیر از سمتش کناره گیری و قدرت را واگذار کرد.
 امیر جدید قطر گفت: قطر را به کشوری تبدیل می کنم که فقط به عنوان یک کشور صرف روی نقشه جغرافیایی نباشد بلکه کشوری فعال و اساسی در منطقه و عرصه بین المللی باشد. 
شیخ تمیم به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت:  قطر به حمایت از مبارزات ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروعشان ادامه خواهد داد و بر ضرورت عقب نشینی اسرائیل از همه سرزمینن های اشغال شده فلسطین در سال 1967 میلادی از جمله بیت المقدس شرقی تاکید دارد.
وی در ادامه افزود: تلاش می کنیم روابط خود را با همه دولت ها و کشورها حفظ کنیم.
شیخ تمیم تصریح کرد، کشورش به تمام ادیان احترام می گذارد و سیاست تقسیم جوامع عربی را بر پایه مذهبی و فرقه ای نمی پذیرد؛ زیرا این سیاست به وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور آسیب می زند و مانع از مدرن سازی آن می شود.
شیخ تمیم  گفت: سال 2008 نقشه راهی را ترسیم کردیم که تا سال 2030 براساس آن گام برمی داریم و حرکت می کنیم. وی افزود: طبیعی است که مردم قطر و حل مشکلات آنان را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.
 امیر جدید قطر گفت: قطر به همه تعهدات و قراردادها و موافقتنامه های بین المللی پایبند و برای آن ها احترام قایل است.
شیخ تمیم افزود: : استقلال و اتخاذ سیاستی مستقل به یکی از امور مسلم در قطر تبدیل شده است و ما به روابط با شورای همکاری خلیج فارس ، اتحادیه عرب و جهان اسلام پایبندیم.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار