مدير عامل شركت فرودگاههاي كشور با بیان اینکه شرکت فرودگاه های کشور باید در هر ماه 600 میلیارد ریال وصولی داشته باشد تا هزینه های خود را پوشش دهد، گفت: اما ایرلاین ها از پرداخت حقوق شرکت ها طفره می روند و بدهی زیادی را به این شرکت دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمود رسولی نژاد امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای سال 92 بالغ بر 40 هزار و 284 پرواز انجام شده است، گفت: در سه ماهه اول سال 91 این رقم 43 هزار و 54 پرواز بود که 6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به میزان پروازهای عبوری اظهار داشت: در سه ماهه سال 92، 42 هزار و 70 پرواز عبوری از کشور داشتیم که این رقم در سه ماهه سال 91، 39 هزار و 418 پرواز بود که افزایش 6.7 درصدی را نشان می دهد.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال 16 هزار و 602 پرواز بین المللی انجام شده است، بیان کرد: این رقم در سال 91، 17 هزار و 576 پرواز بوده است که کاهش 5.5 درصدی را نشان می دهد.

 وي در خصوص نشست و برخاست ایرلاین های خارجی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: 35 شرکت خارجی از فرودگاه حضرت امام پرواز می کنند که 27 شرکت آن خارجی و 8 شرکت داخلی هستند که با توجه به تثبیت نرخ ارز در کشور ،پیش بینی می کنیم این رقم 50 درصد رشد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه برخی از شرکت ها که در فرودگاه هایی مانند زاهدان نشست و برخاست کنند، 50 درصد هم از آن 40 درصد تخفیف فرودگاهی می گیرند، تصریح کرد: شرایط مناسبی برای ایرلاین های داخلی ایجاد شده است و آنها مشکلی برای پرداخت عوارض ارزی فرودگاه ها ندارند.

رسولی نژاد با بیان اینکه 54 فرودگاه در کشور مربوط به دولت و 5 فرودگاه متعلق به بخش خصوصی است، گفت: فرودگاه های خلیج فارس یا عسلویه، فرودگاه کیش، ماهشهر، قشم و فرودگاه نفت یا لاوان از فرودگاه‌هایی هستند که در اختیار بخش خصوصی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در مجموع عملکرد آمار پروازی در سال 92 نسبت به 91 1.5 درصد کاهش نشان می دهد، خاطر نشان کرد: در سه ماهه امسال 2 هزار و 361 پرواز آموزشی و غیرمسابقه ای در آسمان کشور انجام شد که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش 17 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ما در سال گذشته 4 هزار و 369 میلیون ریال بوده است، گفت: با توجه به تغییرات ارزی پیش بینی می کنیم که این رقم امسال به 750 میلیارد تومان برسد.

رسولی نژاد با بیان اینکه شرکت فرودگاه های کشور باید در هر ماه 600 میلیارد ریال وصولی داشته باشد تا هزینه های خود را پوشش دهد، گفت: اما ایرلاین ها از پرداخت حقوق شرکت ها طفره می روند و بدهی زیادی را به این شرکت دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه 27 شرکت خارجی از فرودگاه حضرت امام(ره) پرواز می‌کنند، گفت: شرکتهای هواپیمایی 255 میلیارد تومان و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی 16 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهی دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور تصریح کرد: یک بخش از بدهی آنها مربوط به عوارض مسافری است که در زمان فروش بلیت از مسافر دریافت می کند، اما آن را به شرکت فرودگاه ها نمی پردازند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، بالغ ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار