با اعلام موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با درخواست نخست وزیر برای تشکیل کمیته ویژه پیگیری آزادی اسرای فلسطینی، این کمیته به دستور بنیامین نتانیاهو تشکیل می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانرادیو اسرائیل امروز با اعلام این خبر افزود:«نخست وزیر به کابینه امنیتی پیشنهاد داد این کمیته با عضویت او، تزیپی لیونی وزیر دادگستری، موشه یعلون وزیر جنگ و اسحاق آهارانوویچ وزیر امنیت ملی تشکیل شود و با توجه به موافقت کابینه امنیتی با این درخواست در واقع نخست وزیر موفق شد از ملاحظه کاری ها و حتی مخالفت های برخی وزیران کابینه با آزادی اسرا عبور کند».

اسرائیل وعده داد 82 اسیر فلسطینی را به عنوان مقدمه ای برای آغاز مذاکرات صلح فلسطینی - اسرائیلی، در چند مرحله آزاد می کند اما تشکیلات خودگردان همچنان به آزادی 103 اسیر اصرار دارد. اسرای مورد نظر اسرائیل از جمله اسرایی هستند که از قبل از امضای توافقنامه اسلو در سال 1993تاکنون در زندان به سر می برند.

 برخی از وزرای کابینه نتانیاهو از حزب لیکود و خانه یهودی با آزادی اسرای فلسطینی مخالفت و تهدید کردند این طرح را ناکام می گذارند.وزرای فلسطینی پیش بینی کردند اولین دوره گفتگوی فلسطینی - اسرائیلی در این مرحله روز سه شنبه در واشنگتن برگزار شود.

برچسب ها: آزادی ، اسرا ، فلسطینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار