وزير امور خارجه آمريکا وارد اسلام آباد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه برای دیداری سه روزه وارد پاکستان شد.

طی این سفر، "کری" با "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان دیدار و با مقامات ارشد دیگر این کشور به منظور بحث در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای مذاکراتی را برگزار خواهد کرد.

رادیو پاکستان اعلام کرد دو طرف قرار است در خصوص از سرگیری گفتگوی راهبردی و همچنین همکاری در زمینه های مختلف از جمله انرژی گفتگو کنند.

رسانه های محلی اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر قرار بود 29 ژوئیه وارد پاکستان شود، با این حال، این سفر بعدا به علت مشغله وی در خصوص مسائل سوریه و خاورمیانه و بیماری همسرش به تعویق افتاد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد تلاش خواهد کرد طی سفر کری به پاکستان گفتگوی راهبردی با آمریکا را مجدد برقرار کند.

گفتگوی راهبردی بین دو کشور پس از آن که جت های جنگنده آمریکا یک پاسگاه پاکستانی را نوامبر 2011 میلادی بمباران کردند و این حمله به کشته شدن 24 نظامی پاکستانی منجر شد، متوقف شد.


 وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است مسئله جنجالی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان طی این سفر کری مطرح خواهد شد.

منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان پایگاهی برای گروه های مختلف ستیزه جو از جمله گروه طالبان، شبکه حقانی و دیگر شورشیان مرتبط با القاعده است که حملاتی فرامرزی را علیه نیروهای تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان انجام می دهند.

به رغم اعتراض های دولت جدید پاکستان به ریاست "نواز شریف" نخست وزیر این کشور، آمریکا هیچ گاه حملات بدون سرنشین خود را در مناطق قبیله ای شمال غربی پاکستان متوقف نکرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار