وال استريت ژورنال گزارش داد: برنامه هاي جديدا فاش شدۀ سازمان امنيت ملي آمريکا نشان مي دهد که چگونه دولت آمريکا از 75 درصد از فعاليت هاي اينترنتي اين کشور جاسوسي مي کند و همچنين فاش مي کند که چگونه شرکت هاي مخابراتي به اين داده ها دسترسي دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي؛ آژانس امنيت ملي آمريکا قادر به نظارت و رصد 75 درصد فعاليت هاي اينترنتي در آمريکاست.

روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از مسئولان پيشين و فعلي آژانس امنيت ملي آمريکا فاش کرد اين نهاد قادر است فعاليت هاي اينترنتي در آمريکا را تا سطح 75 درصد رهگيري کند که بسيار بالاتر از رقمي است که پيش از اين مقامات آمريکا در ماجراي افشاگري هاي ادوارد اسنودن درباره برنامه هاي جاسوسي آمريکا از شهروندان آمريکايي به آن اعتراف کرده بودند.

اين آژانس اطلاعاتي آمريکا متن برخي از ايميل هايي را که اتباع آمريکايي ارسال مي کنند نگهداري و تماس هاي تلفني اينترنتي را رصد مي کند.
وال استريت ژورنال اذعان کرد آژانس امنيت ملي آمريکا در عمل قادر است با حکم قاضي کليه اطلاعات موجود بر روي اينترنت را رهگيري کند.

آژانس امنيت ملي آمريکا هنوز نسبت به اين افشاگري جديد واکنش نشان نداده اما پيش از اين بارها تاکيد کرده است برنامه هاي نظارتي اش کاملاً قانوني هستند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار