امسال فقط يک سوم از ايتاليايي ها به تعطيلات تابستاني رفته اند و درآمد زايي بخش گردشگري در اين کشور نيز به طور قابل توجهي کاهش پيدا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتاليايي زبان آنسا ؛ فقط سي و دو درصد از شهروندان ايتاليايي، ‌يعني تقريبا از هر سه نفر،‌ يک نفر به تعطيلات تابستاني رفته است. پيش بيني شده است، در ماه سپتامبر نيز حضور گردشگران به ميزان شش درصد کاهش پيدا کند.
در واقع، تعطيلات تابستاني سال 2013 ميلادي، تعطيلاتي «مختصر و بسيار اقتصادي» بوده است.
در همين زمينه، ‌انجمن حمايت از مصرف کنندگان ايتاليايي اعلام کرده است، فقط سي و دو درصد،‌ يعني نوزده ميليون و دويست هزار نفر از شهروندان ايتاليايي دست کم يک هفته به مسافرت تابستاني رفته اند. 

درآمد زايي گردشگري سالانه نيز از هفتاد و هفت ميليارد و چهارصد ميليون يورو در سال 2008 ،‌ به هفتاد و دو ميليارد و دويست ميليون يورو در سال 2012 ميلادي رسيده و پيش بيني شده است در سال 2013 ميلادي فقط به هفتاد ميليارد و صد ميليون يورو برسد که در مجموع بيست و دو مميز چهار دهم درصد کاهش يافته است.

بنابراين، تعطيلات تابستاني امسال، تعطيلات به اصطلاح «دقيقه آخر»‌ و « ثانيه آخر» بوده و در اغلب موارد، بيش از دو تا چهار شب به طول نيانجاميده است.اين سازمان در گزارش خود نوشته است، امسال تعداد افرادي که تصميم خواهند گرفت در پايان فصل تعطيلات به مسافرت بروند، کاهش پيدا خواهد کرد: پيش بيني شده است در ماه هاي سپتامبر و اکتبر سال 2013 و در مقايسه با مدت مشابه در سال 2012 ميلادي، تعداد افرادي که قصد رفتن به مسافرت دارند،‌ پنج تا شش درصد کاهش پيدا کند.

در ادمه اين گزارش آمده است،‌ سي و سه ميليون نفر از ايتاليايي ها در خانه مانده و به مسافرت نرفته اند. هر شهروندي نيز که به مسافرت رفته، در مقايسه با سال 2012 ميلادي، به ميزان هفت مميز دو دهم درصد کم تر هزينه کرده است. اين پايگاه اينترنتي نوشت، بنابراين، بحران اقتصادي همچنان در حال تاثير گذاري شديد بر بخش گردشگري در ايتاليا است. در مقايسه با سال هاي پيش نيز تعداد شهرونداني که مجبور به صرفنظر کردن از رفتن به مسافرت شده اند، به شش ميليون نفر افزايش يافته است. 

فقط پانزده درصد از افرادي که به مسافرت رفته اند، پانزده روز را در بيرون از خانه خود سپري کرده اند. هر شهروند ايتاليايي که امسال به مسافرت رفته، به طور متوسط در هر روز  نود و هفت يورو هزينه کرده، در حاليکه اين مبلغ در سال 2012 ميلادي برابر با صد و چهار يورو بوده است. يعني در سال 2013 و در مقايسه با سال 2012 ميلادي، هر مسافر در هر روز به ميزان هفت مميز دو دهم درصد کم تر هزينه کرده است.

در همين زمينه،‌ يکي از مسئولان بخش گردشگري ايتاليا گفت: به نظر مي رسد، ‌در حال حاضر رفتن به تعطيلات،‌ مانند کالاي لوکسي براي ثروتمندان شده و هر فردي نيز که به سفر مي رود، هميشه پول کمتري خرج کرده و از روزهاي سفر نيز مي کاهد.
برچسب ها: سابقه ، ایتالیا ، گردش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار