ارتش آمریکا تردیدهای عمیقی درباره تاثیر و منطق حمله آمریکا به سوریه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز ; بسیاری در ارتش آمریکا تا ملاحظه کاری جدی به برنامه دولت اوباما برای حمله نظامی به سوریه می نگرند؛ ملاحظه کاری که از زخم های دو جنگ طولانی و مشکلات بودجه آمریکا تاثیر پذیرفته است.

مصاحبه هایی که با بیش از دوازده مسئول نظامی آمریکا از سرهنگ تا ژنرال چهار ستاره صورت گرفته است، نشان می دهد بسیاری از نظامیان پس از ماهها تصور اینکه آمریکا در سوریه مداخله نظامی نخواهد داشت، شنیدن خبرها از احتمال صورت گرفتن حمله ای حتی محدود، آنها را نگران کرده است.

این نظامیان می گویند به شدت از پیامد استفاده از موشک های کروز علیه سوریه بیم دارند. برخی استفاده از نیروی نظامی به عنوان اقدامی تنبیهی علیه دمشق را نادرست خواندند و از اینکه کاخ سفید یک راهبرد منسجم درباره سوریه ندارد، انتقاد کردند. آنها گفتند در چنین شرایطی مهیا کردن زمینه برای قدرت گرفتن بنیادگرایان در دمشق اقدامی معقول نیست و نمی تواند اهداف حمله نظامی به سوریه را برآورده کند. 

سرهنگ گوردن میلر عضو مرکز امنیت جدید آمریکا درباره «پیامدهای جدی» حمله به سوریه از جمله دور تازه حملات شیمیایی و واکنش نظامی اسرائیل هشدار داد. اگر اسد بخواهد بار دیگر به تسلیحات شیمیایی روی آورد، این امر ضربه ای عمده به اعتبار آمریکا خواهد بود و این کشور را به تشدید حملات علیه سوریه واخواهد داشت.

بسیاری از مسئولان نظامی آمریکا بیم آن دارند درگیر شدن در جنگ سوریه عزم و برنامه ریزی آمریکا برای خروج از افغانستان را تحت تاثیر قرار دهد؛ کشوری که نظامیان آمریکایی همچنان در آن کشته می شوند. یک مسئول نظامی آمریکا که به تازگی ماموریت یک ساله خود در افغانستان را به پایان رسانده است، می گوید سربازان از شنیدن خبر جنگی قریب الوقوع حیرت زده شدند و دورنمای آن را «بسیار خطرناک» خواندند.

این مسئول نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت:«من حتی نمی توانم باور کنم که رئیس جمهور فکر این اقدام را از سر گذرانده باشد. ما ده سال گذشته را بی وقفه در جنگ بوده ایم. سوریه زرادخانه ای مدرن دارد. ما مجبور خواهیم بود به درگیری هایی فراتر از جنگ متعارف فکر کنیم».
برچسب ها: تردید ، شدید ، افسران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
به نظر من جنگ اشتباه بزرگی از طرف آمریکاست
آخرین اخبار