حبيبي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقش قواي سه‌گانه در طي کردن مسير جهادي و حماسه‌اقتصادي انکارناپذير است

دبيركل جبهه ايستادگي با اشاره به نقش موثر قواي سه‌گانه در تحقق حماسه اقتصادي گفت: مطالعات و تجربه‌های کشورهای توسعه یافته بیانگر این است که در مسیر پیشرفت، آموزش تعیین‌کننده است.

"حجت‌الاسلام یدالله حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مولفه‌های حماسه اقتصادی و کار جهادی اظهار داشت: تفکر و مفهوم جهادی دو مولفه دارد؛ اول قصد و جهتی مقدس و الهی و دوم در برداشتن مختصات کاری درست و صحیح با تلاش مضاعف.
 
حبیبی با بيان اينكه تلاش مضاعف به اين معناست که در حوزه انجام کار، هم به لحاظ تفکر و هم به لحاظ عمل جهاد کنیم، گفت: ایران با اینکه به لحاظ تمدن ملی بیش از 2 هزار سال قدمت داشته، اما در این مدت تحت‌تاثیر سیاست‌های استعماری و استبدادی قدرت‌های خارجی بوده که همواره از موقعیت ژئوپلتیکی ایران سوء‌استفاده کرده‌اند.
 
دبیرکل جبهه ایستادگی تاکید کرد: نقض منابع انسانی و طبیعی و یا فعالیت معمولی با فرآیند طبیعی، ما را دیر به مقصد خواهد رساند، بنابراین مفهوم جهاد این است که با نگاه آرمانی مسیر عقب افتاده را طی کرده و با توکل به خدا طرحی نو خلق کنیم.
 
وی با بیان اینکه امروزه در شرایط تحریم هستیم و دشمن از این طریق ما را تهدید می‌کند، اظهار داشت:  تحريم غرب اين خودآگاهي را به ملت داد كه با روحیه‌ای مضاعف و شبانه‌روزی در راستاي كسب استقلال كامل كار كنند.
 
حبيبی به نقش عوامل اجرایی، برنامه‌ریزان و تئوریسین‌ها اشاره و بیان داشت: رهبران و عوامل اجرایی هرکدام در تعریف و تعیین مسیر به عنوان الگو و پیشگام در مقام حرف و عمل موثرند و مهمترین نقش را دارند.
 
وی با اشاره به وظيفه خطير و سنگين دولتمردان، اظهار داشت: نقش دولت، مجلس و قوه قضائیه برای طی‌کردن مسیر آرمانی با روحیه جهادی انکارناپذیر است، چرا که سابقه تاریخی و فرهنگی ما نشان داده هرگاه رهبران و پیشگامان ما جلودار عرصه‌ هستند، مردم ما در همراهی با آن‌ها کوتاهی نکرده‌اند.
 
حبيبی با اشاره به نقش آموزش در پیشرفت کشورها اضافه کرد: مطالعات و تجربه‌های کشورهای توسعه یافته بیانگر این است که در مسیر پیشرفت، آموزش تعیین‌کننده است، بنابراین برای طي طريق، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نقش آموزش را نادیده نگیرند و برای آن تلاش کنند.
 
دبيركل جبهه ايستادگي در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید رویکرد آموزشی را دنبال کرده و آن را تبدیل به رفتار و هنجار کنند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: قوا ، حماسه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار