"فيصل المقداد" معاون وزير امور خارجه سوريه گفت قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره سوريه را مي توان مثبت دانست زيرا به حاکميت و استقلال سوريه احترام مي گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العراقيه، فيصل المقداد در گفتگو با خبرنگار العراقيه در نيويورک همچنين گفت، نظام دمشق از سلاح شيميايي عليه مردم خود استفاده نکرده است و استفاده نخواهد کرد. وي افزود، شوراي امنيت نتوانست سوريه را به سبب به کار گيري اين نوع سلاح محکوم کند. 

مقداد گفت: "جنبه هاي مثبت زيادي در اين قطعنامه وجود دارد. در اين قطعنامه حفظ حاکميت و استقلال سوريه لحاظ شده است و بر برچيدن تسليحات شيميايي تاکيد دارد. ما هيچ گاه چشمداشتي براي دسترسي به اين سلاح نداشته ايم. در دهه هاي 1970 و 1980 لازم بود سلاحي بازدارنده در برابر اسرائيل و تجاوزگري مستمر آن وجود داشته باشد. ما در همه مناسبت ها تاکيد کرده ايم و تاکيد مي کنيم که سوريه از سلاح شيميايي عليه مردم خود استفاده نکرده است و نخواهد کرد. اين جنايت کار گروه هاي مسلح بود و بايد بازخواست شوند. اين مسئله در قطعنامه شوراي امنيت نيز انعکاس يافته است زيرا اين شورا به هيچ وجه دولت سوريه را متهم به چنين کاري نکرد."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار