جروزالم پست اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در حدود دو ماه پیش یکی از کشورهای مهم غربی از اسرائیل خواسته است به کوبیدن طبل جنگ علیه ایران ادامه دهد.

 به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای یک نشریه صهیونیستی فاش کرد که تهدیدات اسراییل علیه ایران بخشی از یک برنامه هماهنگ شده با امریکا و کشورهای عربی است.

"هرب کینون" روز 14 مهر در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نوشت: «جروزالم پست اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در حدود دو ماه پیش یکی از کشورهای مهم غربی از اسرائیل خواسته است به کوبیدن طبل جنگ علیه ایران ادامه دهد.»

وی ادامه می‌دهد: «پس از سخنرانی "نتانیاهو" در سازمان ملل شبکه دو تلویزیون اسرائیل گزارش داد که نمایندگان عالی رتبه اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور هماهنگ کردن اقداماتشان در مورد اقدامات دیپلماتیک جدید ایران مذاکرات محرمانه‌ای برگزار کرده‌اند. بسیاری از کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس لحن خشن و جدی نتانیاهو در سازمان ملل را دوست داشتند اما به دلایل مختلفی نمی‌توانند این مسئله را علنا ابراز کنند.»

کینون به اشاره به اینکه «تهدید اسراییل باعث می‌شود غرب در مذاکرات با ایران از موضع قدرت حرف بزند» ادامه می‌دهد: «برخی از مقامات دولت اوباما و همینطور برخی از مقامات اروپایی سخنان نتانیاهو را دوست داشتند چون وقتی اسرائیل به تهدیدهایش برای اقدام نظامی علیه ایران ادامه دهد آنها می‌توانند در مذاکرات آتی با ایران که قرار است 15-16 اکتبر در ژنو برگزار شود با قدرت بیشتر صحبت کنند.»

جروزالم پست تاکید می‌کند: «تهدید نظامی معتبر باعث شد که سوریه، با اصرار روسیه، با منهدم کردن سلاح‌های شیمیایی‌اش موافقت کند. نحوه برخورد اوباما با بحران سوریه و اقدامات دیپلماتیک او در مقابل ایران موجب شده که موضوع تهدید نظامی معتبر آمریکا علیه ایران فعلا منتفی شود. بنابراین برای اینکه در مذاکرات بتوان ایران را متقاعد کرد خوب است که تهدیدی از جانب اسرائیل وجود داشته باشد.»

این روزنامه در ادامه از ادبیات نتانیاهو هم انتقاد کرده و نوشته است: «تنها راهی که اسرائیل می‌تواند پیامش را به خوبی به مخاطبانش مخصوصا در آمریکای شمالی منتقل کند استفاده از سخنانی امیدوار کننده و خوش بینانه است. هیچ‌وقت نگویید صلح هرگز محقق نخواهد شد، حتی اگر به آن باور دارید چرا که افرادی که در آمریکای شمالی هستند همیشه می‌خواهند به راه‌حلی مسالمت‌آمیز امید داشته باشند. برای جلب آنها باید سخنانی آشتی جویانه ایراد کرد نه تهاجمی و طعنه آمیز و حوادث تاریخی و ناگوار یهودیان را نباید وارد داستان کرد. چون بسیاری از آمریکائیان از شنیدن سختی‌های یهودیان دیگر خسته شده‌اند.»

این روزنامه اسرائیلی در پایان می‌نویسد: «سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل شاید در ظاهر نشان می‌داد که اسرائیل در دنیا تنها افتاده است اما در پشت پرده اسرائیل برای اینکه بتواند از راه دیپلماسی ایران را از پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش بازدارد نقش تاکتیکی‌اش در یک بازی شطرنج پیچیده را ایفا کرد.»

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار