شيخ عبدالعزيز آل شيخ مفتي عربستان در مراسم نماز جماعت مسجد« نمره» ، مسلمانان را به يکپارچگي فرا خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وي گفت دشمني که مي خواهد بذر آشوب در منطقه پراکنده کند ،‌ مسلمانان را هدف قرار داده است.درحالي که تنش ها بين سني ها و شيعيان به ويژه در عراق و سوريه شديد است ،  آل شيخ درباره «اختلافات و فرقه گرايي» هشدار داد .

حدود يک ميليون و 500 هزار مسلمان جمعه در صحراي عرفات گردهم آمدند و براي صلح و پايان درگيري ها در جهان اسلام دعا کردند.سعيد ضراري بازنشسته 61 ساله از الجزاير مي گويد:« من همه روز دعا کردم تا اوضاع جهان اسلام بهتر شود و خونريزي در کشورهاي عربي پايان يابد.»

چندين بالگرد نيز بر فراز اين بخش در حال پرواز بود و هزاران نظامي نيز مراقبت سازماندهي ترافيک جاده اي بودند.شاهزاده خالد الفيصل رئيس کميته مرکزي حج اعلام کرد حدود يک ميليون و 500 هزار زائر در مراسم حج امسال حضور داشتند .وي تصريح کرد در مجموع يک ميليون و 380 هزار زائر از خارج وارد شدند و 117 هزار زائر از داخل عربستان هستند .

 به اين ترتيب شمار زائران در مقايسه با سه ميليون و 200 هزار زائر سال گذشته 50 درصد کاهش يافته است . رياض شمار زائران خارجي را 20 درصد و شمار زائران از عربستان سعودي را به سبب خطر همه گيري ويروس کرونا و عمليات مربوط به گسترش اماکن مقدس کاهش داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار