یهودی ، رژیم اشغالگر قدس را نامشروع و برخلاف تعالیم یهودیت توصیف کرد که به نام دین ، برای نیل به اهداف مادی خود تلاش می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ییزرائیل دووید ویس مدیر بنیاد بین المللی نیتروی کارتار که از جنبشهای ضدصهیونیستی جهان است در گفتگو با این شبکه از نیویورک گفت:« اسرائیل به شهرک سازیهای خود در اراضی اشغالی ادامه می دهد . این درحالی است که اینگونه اقدامات اسرائیل غیرقانونی است. این اقدامات اسرائیل نه تنها براساس قوانین بین المللی، اقدامی غیرقانونی است بلکه براساس قوانین دین یهود نیز غیرقانونی است. براساس آموزه های یهودیت ، کل این اشغالگری اسرائیل و تشکیل حکومت اسرائیل ، غیرقانونی است. تشکیل چنین حکومتی برخلاف نص صریح تورات و آموزه های یهود است. براساس آموزه های دین یهود، یهودیان نمی توانند کشوری مستقل برای خودشان ایجاد کنند یا به کشتار دیگران بپردازند یا دزدی کنند. بنابراین، می بینیم که حکومت صهیونیستی اسرائیل غیرقانونی است. یهودیان جهان با این حکومت ، مخالف هستند. ما هرگز حتی یک سانتیمتر از اشغالگری اسرائیل را نمی پذیریم. همه اقداماتی که اسرائیل انجام می دهد نقض همه اصول اخلاقی و قوانین الهی است. اسرائیل هرکاری که بتواند برای نیل به اهداف خودش انجام می دهد. این اقدامات اسرائیل به هیچ وجه با تعالیم دینی انطباق ندارد حال آنکه اسرائیل ، خودش را نماینده یهودیت می خواند و ظاهری از دین یهود برای خودش بوجود آورده است و می گوید حکومتش یهودی است. اسرائیل حتی لقب حضرت یعقوب (ع) را برای خودش انتخاب کرده است زیرا اسرائیل لقب این پیامبر بود. اما واقعیت این است که همه اقدامات اسرائیل ، ظاهرسازی های دینی و درواقع برخلاف تعالیم دینی است. اسرائیل برای رسیدن به اهداف خود اینگونه وانمود می کند همه کسانی که مخالف این حکومت و اقداماتش هستند، از یهودیان نفرت دارند و اسرائیل با این کار می کوشد بین مسلمانان و یهودیان ، جنگ بوجود بیاورد حال آنکه این سخن بی پایه و اساس است. این مواضع اسرائیل کاملا پوچ است. اسرائیل این رویکرد را براساس مفاهیم مادی خودش دنبال می کند و به هیچ وجه با تعالیم یهودیت تناسب ندارد. در تورات، اینگونه اقدامات نامشروع است. اسرائیل از ترفندها و حیله های مختلف برای نیل به اهدافش بهره می گیرد. از همین منظر باید به شهرک سازیهای اسرائیل نگاه شود. اسرائیل از انواع قانون شکنی ها و نقض حقوق بشر بهره می گیرد تا حقوق فلسطینی ها را نقض کند. سرزمین فلسطینی ها به خود آنها تعلق دارد و اسرائیل نمی تواند این سرزمینها را غصب کند. ما یهودیان جهان با آلام مردم فلسطین ابراز همدردی می کنیم و از اینکه اینگونه اقدامات به نام یهودیان انجام می شود بسیار ناراحت هستیم. ما حامی حقوق فلسطینی ها هستیم و تاکید می کنیم که نباید چنین اقدامات اسرائیل به نام یهودیان انجام شود. ما خواهان نابودی سریع اسرائیل هستیم که کل موجودیتش، عصیان دربرابر فرمانهای خداوندی است. همانطور که برادران و خواهران فلسطینی م ا هدف ظلم اسرائیل قرار می گیرند، یهودیان مذهبی نیز در داخل اسرائیل کتک می خورند و زندانی می شوند و هدف سرکوبها و ظلم اسرائیلی قرار می گیرند.»

وی در ادامه افزود:« وقتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن آمده بود تا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کند، دهها هزار نفر از یهودیان آمریکایی تظاهرات کردند. چنین اقداماتی نشان دهنده مخالفت عمیق و گسترده یهودیان با اقدامات اسرائیل است. یهودیان با صهیونیسم مخالف هستند. خاخامهای یهودی از روز نخست با صهیونیسم مخالف بوده اند زیرا صهیونیسم جریانی ملی گرا است و با تعالیم دینی ، انطباق ندارد. براساس آموزه های تورات، یهودیان نباید به کشتار و دزدی بپردازند تا از این طریق به تشکیل حکومت بپردازند. اما اسرائیل دقیقا همین کارها را انجام داده است. نکته جالب توجه اینکه خاخامهای یهودی فقط به علت بیان دیدگاههای خود درمخالفت با اسرائیل، هدف حملات فیزیکی و تبلیغات شدید سیاهنمایی قرار می گیرند. خاخامهای یهودی با حضور اسرائیل در اراضی فلسطینی به شدت مخالف هستند. اسرائیل نمی تواند خودش را نماینده یهودیان جهان معرفی کند. این سخن اسرائیل که نماینده یهودیان جهان است مضحک و مسخره است. یهودیت معادل صهیونیسم نیست. اما صهیونیستها براساس آموزهای تئودور هرتزل (بینانگذار صهیونیسم نوین) تاکید دارند که باید کشوری مستقل برای یهودیان وجود داشته باشد تا به سالها آوارگی یهودیان جهان پایان داده شود. این دیدگاهها به هیچ وجه با آموزه های یهودیت منطبق نیست. تئودور هرتزل در آثارش تاکید داشت که باید یهودستیزی برجسته شود تا موجودیت اسرائیل امکان پذیر شود. صهیونیستها بسیار فریبکار و دورو هستند و برای نیل به اهداف خود هرکاری انجام می دهند. آنها آنقدر جسارت داشته اند که از دین یهود نیز برای نیل به اهداف خود سوء استفاده کنند. اسرائیل حتی خاخامهای یهودی را بازداشت و آزار و اذیت می کند و درعین حال خودش را نماینده یهودیان جهان می داند! اسرائیل نماینده یهودیان جهان نیست. ما یهودیان جهان می خواهیم از مسلمانان کشورهای مختلفی ازقبیل ایران تشکر و قدردانی کنیم که صدها سال به ما پناه و مسکن داده اند.»

وی گفت:« روز به روز بر انتقادهای یهودیان جهان از اسرائیل افزوده می شود. البته یهودیان همچنان از اقدامات صهیونیستها می ترسند زیرا صهیونیستها به شدت آنها را هدف حملات قرار می دهند و وحشیانه یهودیان را کتک می زنند. صهیونیستها از شیوه های مختلف ازقبیل ارعاب برای ترساندن یهودیان و جلوگری از انتقادهای آنها از اسرائیل استفاده می کنند.»

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار