هزاران نفر از شیعیان بحرین روز جمعه در روستایی در نزدیکی منامه پایتخت این کشور با برپایی تظاهراتی برقراری دموکراسی را در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ شاهدان اعلام کردند تظاهر کنندگان در روستای عالی با حمل پرچم بحرین و تصاویر زندانیانی که به علت ارتباط با ناآرامی های بعد از سال 2011 محبوس شده اند، علیه رژیم بحرین شعار دادند.

این تظاهرات به درخواست مخالفان شیعه در روستای عالی در نزدیکی منامه برگزار شد.
تظاهر کنندگان با اشاره به شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه، یکی از عموهای شاه حمد، و نخست وزیر بحرین از چهل سال تاکنون، شعار می دادند « خلیفه برو ».

تظاهر کنندگان در بیانیه ای که در پایان تظاهرات منتشر شد و بعد از آن تظاهر کنندگان به آرامی متفرق شدند، به مقامات هشدار دادند « گزینه امنیتی، سرکوب و استبداد فقط چشم اندازهای حل و فصل سیاسی بحران را مسدود خواهد کرد ».

بحرین تنها کشور پادشاهی حاشیه خلیج فارس که اکثریت جمعت آن شیعه هستند، از فوریه سال 2011 بر اثر جنبشی اعتراضی توسط شیعیان علیه خاندان سنی آل خلیفه، در ناآرامی فرو رفته است.

در برابر پافشاری جنبش که خواستار سلطنت مشروطه است، حکومت بحرین تابستان امسال مجازات های عاملان خشونت ها سنگین تر کرده است و در مواردی که خشونت ها به کشته یا زخمی شدن افرادی منجر شود، مجازات های اعدام و حبس ابد صادر می کند. مقامات همچنین برگزاری تظاهرات در منامه را نیز ممنوع کرده اند.

فدراسیون بین المللی حقوق بشر اعلام کرده است بعد از آغاز جنبش اعتراضی در بحرین 89 نفر در این کشور کشته شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار