معاون وزير امور خارجه آمريکا، با بيان اينکه در مذاکرات ژنو به طور رسمي با ايراني‌ها درباره سوريه مذاکره صورت نگرفت، مدعي شد: ايران از شبه نظاميان در داخل سوريه حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، وندي شرمن در مصاحبه اختصاصي با اين شبکه گفت در مذاکرات با ايران در ژنو به طور رسمي به مسئله سوريه پرداخته نشد بلکه اين مسئله به طور فرعي و غير رسمي مطرح شد.

معاون وزير امور خارجه آمريکا گفت واشنگتن قبل از آغاز مذاکرات گروه پنج به اضافه يک با ايران و بعد از آن با کشورهاي عربي خليج فارس گفتگو کرده است. 

شرمن که رياست هيئت آمريکايي را در مذاکرات ژنو بر عهده داشت در گفتگوي اختصاصي با شبکه العربيه گفت: «مي خواهم موضوعي را به بينندگان شما بگويم، اين که من قبل و بعد از مذاکرات با کشورهاي (عربي) خليج فارس رايزني کردم و در حالي که ما به آغاز مذاکرات جديد نزديک مي شويم مايلم ديدگاه همه طرفهاي منطقه اي و همه همسايگان ايران را درباره توافقنامه فراگير بشنوم».

وي به اين شبکه گفت: «من به سفيران کشورهاي عربي حوزه خليج فارس در واشنگتن گفتم که در نشستي فرعي و غيررسمي موضوع سوريه مطرح شد که ايراني ها گفتند چرا نبايد براي برگزاري انتخابات در سوريه اقدام کرد. من به آنها گفتم نمي‌توانيم براي برگزاري انتخابات اقدام کنيم زيرا رئيس جمهور بشار اسد بر دستگاه هاي اطلاعاتي، امنيتي و همه وزارتخانه ها از جمله وزارت کشور تسلط دارد و برگزاري انتخابات عادلانه ممکن نيست.»

وی مدعی شد: «ما به بيانيه نشست ژنو- يک و حضور در نشست ژنو- دو و نيز تشکيل دولت انتقالي در سوريه با برخورداري از اختيارات کامل اجرايي پايبند هستيم، اما ايران پايبند نيست.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار