مدير عامل شرکت ترکيه اي گوبرتاس اعلام کرد با کاهش تحريم‌هاي بين‌الملي بر ضد ايران، اين شرکت احتمالا در صنايع پتروشيمي ايران سرمايه گذاري بيشتري خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، شرکت گوبرتاس پيشتر يکي از شرکت هاي ايراني به نام شرکت پتروشيمي رازي را در اختيار گرفته بود که آن را در سال 2008 به مبلغ 650 ميليون دلار خريداري کرد.

عثمان بالتا مدير عامل گوبرتاس در گفتگو با رويترز گفت : کاهش تحريم‌ها ، فرصت‌هاي جديد سرمايه گذاري پيش روي ما مي‌گذارد ؛‌ما پيشتر پيشنهادهايي در ايران به علت موفقيت هاي شرکت رازي داشته ايم و ممکن است سرمايه گذاري بيشتري در امور پتروشيمي اين کشور داشته باشيم.

توافق بين ايران و شش قدرت جهاني در 24 نوامبر، فعاليت هسته‌اي ايران را کاهش خواهد داد و در شش ماه آينده تحريم‌هاي اعمال شده توسط آمريکا و اتحاديه اروپا را  در برخي بخش هاي اقتصادي ايران، کاهش مي‌دهد.

شرکت پتروشيمي رازي، شرکت ايراني تابعه گوبرتاس در سال 2012 به ميزان 87 و نيم درصد از امتياز شرکت آريا به مبلغ 15 و نيم ميليون دلار را به دست آورد.

اين شرکت قصد دارد براي خريد دو ميليون و 900 هزار دلار سهام باقيمانده نيز سرمايه گذاري کند.

مدير عامل گوبرتاس افزود : ما در حال گفتگو براي خريد باقيمانده 12 و نيم درصد سهام آريا هستيم و اين روند در چند ماه آينده تکميل مي‌شود.

گوبرتاس که فقط در ايران و ترکيه فعاليت مي کند در سال 2012 بالغ بر دو ميليارد و 200 ميليون لير (معادل يک ميليارد و 100 ميليون دلار) فروش داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار