يک مسئول سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد دفاتر اين سازمان در صنعا، پايتخت يمن، روز پنجشنبه به درخواست مقامات محلي که از احتمال وقوع حملات القاعده بيم دارند، بسته خواهد بود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، اين مقام سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد به کارکنان هيئت سازمان ملل متحد و کارمندان ديگر نهادهاي وابسته به اين سازمان دستور داده شده است روز پنجشنبه در محل کار خود در صنعا حاضر نشوند. وي افزود اين تدبير يک اقدام پيشگيرانه است که به توصيه مقامات امنيتي يمن و درخواست مسئولان محلي اتخاذ شده است. هدف از اين تدبير پيشگيرانه اين است که رفت و آمد در برخي مکان هايي که ممکن است هدف حملات افراط گرايان و تروريست‌ها قرار گيرد، کاهش يابد. 

برخي رسانه‌هاي عرب پيش از اين اعلام کرده اند سفارت خانه‌هاي کشورهاي خارجي روز پنجشنبه در صنعا به دلايل امنيتي و از بيم وقوع حملات تروريستي بسته خواهند بود. 

اما سخنگوي دولت يمن در پاسخ به سوالي در اين باره اعلام کرد اين خبر صحت ندارد. وي تصريح کرد دولت تدابير امنيتي بيشتري در اطراف مراکز و تاسيسات حياتي کشور و همچنين هيئت‌هاي نمايندگي کشورهاي خارجي از جمله دفتر شرکت نفتي فرانسوي توتال اتخاذ کرده است.

سخنگوي دولت يمن در عين حال تاييد کرد که مدرسه آمريکايي واقع در حومه شمال غربي صنعا روز پنجشنبه تعطيل خواهد بود.

تدابير امنيتي پيشگيرانه در حالي در صنعا اتخاذ شده است که نيروهاي امنيتي اين کشور از روز دوشنبه تلاش مي‌کنند پنج خودرو بمبگذاري شده را که گفته مي شود در صنعا وجود دارد، پيدا و خنثي کنند. نيروهاي امنيتي يمن روز دوشنبه دو خودرو بمبگذاري شده را کشف و خنثي کردند. 

منابع امنيتي يمن همچنين اعلام کردند ماموريت نيروهاي پليس براي يافتن خودروهاي بمبگذاري شده بر اساس اطلاعات و اخبار جمع آوري شده پيگيري مي شود.پنجم دسامبر انفجار يک خودرو بمبگذاري شده در وزارت دفاع يمن در صنعا، موجب کشته و زخمي شدن دهها نفر شد. مسئوليت اين حمله را شبکه تروريستي القاعده بر عهده گرفت.

پس از اين حمله خونين که پنجاه و شش کشته بر جا گذاشت، مقامات امنيتي و پليس يمن تدابير پيگشيرانه را در اطراف ساختمان‌هاي دولتي، سفارت خانه و هيئت هاي ديپلماتيک خارجي به ويژه سفارت خانه کشورهاي غربي تشديد کردند.

مهاجمان حمله پنجم دسامبر در صنعا که به گفته مقامات يمن اکثرا اتباع عربستان سعودي بودند، حمله خود را بر روي بيمارستان نظامي وزارت دفاع يمن که در ورودي بخش قديمي شهر صنعا واقع شده است، متمرکز کرده بودند.

 اوت گذشته کشورهاي آمريکا، فرانسه ، انگليس و ديگر کشورهاي غربي به طور موقت سفارت خانه هاي خود را در يمن و حدود بيست کشور ديگر تعطيل کردند. اين تدابير پس از آن اتخاذ شد که دولت آمريکا درباره حملات قريب الوقوع عناصر القاعده به سفارت خانه‌ها و دفاتر ديپلماتيک کشورهاي غربي هشدار داد.

شاخه القاعده در شبه جزيره عربي که در يمن مستقر است، از نظر آمريکا خطرناک‌ترين شاخه القاعده در جهان محسوب مي‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار