گروه بین المللی بحران روز جمعه درباره روند رو به رشد تروریسم در تونس هشدار داد. این گروه اعلام کرد نابسامانی اوضاع و ادامه بحران سیاسی موجود در تونس نتیجه وخامت اوضاع امنیتی در این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه "سانا"؛گروه بین المللی بحران در یکی از گزارش های خود درباره تونس افزود پدیده موسوم به « حملات جهادی » در این کشور هنوز کم ولی به سرعت در حال افزایش است. این پدیده باعث افزایش ترویج شایعات می شود ، دولت را تضعیف می کند و باعث جناح بندی های سیاسی در کشور می شود.
در این گزارش تحت عنوان « مرزهای تونس بین جهاد و قاچاق » که روزنامه تونسی « تانیت پرس » امروز آن را منتشر کرد آمده است دولت ائتلافی تونس به رهبری جنبش اسلام خواه النهضه و مخالفان لاییک همدیگر را به باد اتهام و انتقاد می گیرند و مسایل امنیت ملی تونس را به جای حل و فصل سیاسی می کنند. آنان از آن چه که در مناطق مرزی می گذرد غافلند و نمی دانند که نفوذ از مناطق مرزی به داخل کشور امری آسان شده است ، گروه های مسلح در این مناطق مستقر شده اند و امروز به کانون فعالیت گروه های جهادی و قاچاق تبدیل شده است.
در این گزارش از مقامات مسئول و احزاب سیاسی تونس خواسته شده است برای حل بحران سیاسی کنونی تلاش و اصرار کنند. فقط تدابیر امنیتی اتخاذ نکنند بلکه تصمیمات اقتصادی و اجتماعی را برای جلوگیری از نفوذ گروه های تروریستی به کشور در پی خلا امنیتی موجود جلوگیری کنند و از عملیات قاچاق سلاح و مواد مخدر که به تنها منبع درآمد ساکنان مناطق مرزی تبدیل شده است ممانعت کنند.
 در این گزارش بر این واقعیت تاکید شده است که اوضاع کنونی باعث رشد و گسترش گروه های تروریستی در مناطق مرزی تونس می شود و در آینده نزدیک به مشکل جدی برای دولت و مردم این کشور تبدیل می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار