حزب عدالت و توسعه لیبی 5 تن از اعضای این حزب در دولت را خارج کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه الجزیره گزارش داد:حزب عدالت و توسعه وابسته به اخوان المسلین لیبی 5 تن از وزرای دولت این کشور که از اعضای این حزب به شمار می‌روند،از دولت خارج کرد.

شبکه الجزیره پیشتر از قول یک منبع خبری در کنگره ملی لیبی(پارلمان این کشور) خبر داد که وابستگان به رژیم قذافی روز دوشنبه توانستند بر یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر "سبها" در جنوب این کشور تسلط یابند، و این در حالی‌است که کنگره امروز مجددا برای کناره‌گیری و رأی عدم اعتماد به دولت علی زیدان در تلاش است.

حزب عدالت و سازندگي ، شاخه سياسي اخوان المسلمين ليبي، پنج کرسي وزارتي از مجموع 32 کرسي دولتي شامل وزارتخانه هاي نفت ، برق ، ساختمان ،اقتصاد و ورزش را در اختيار داشت. حزب عدالت و سازندگي در بيانيه اي از خروج وزيران خود از دولت زيدان خبر داد و اعلام کرد مسئوليت کامل اين کار را برعهده احزاب حامي دولت مي داند.

اين حزب در کنگره ملي ليبي نتوانست دولت را استيضاح کند. حدود 100تن از اعضاي کنگره ملي ليبي اعلام کردند در استيضاح دولت علي زيدان شکست خورده اند و بنابراين از دولت خواستند تا براي پيشگيري از تشديد بحران در اين کشور استعفا کند.حزب عدالت و سازندگي اعلام کرد دولت قادر نيست کشور را به  سرمنزل مقصود برساند.

اين حزب افزود دولت در مهم ترين پرونده هاي دوره انتقالي شکست خورده است.  99 نفر از اعضاي حزب عدالت و سازندگي از منتقدان نخست وزير اذعان کردند نتوانستند 120 راي ضروري براي پس گرفتن اعتماد از نخست وزير را پس از سه هفته گفتگوهاي سياسي بين گروه هاي مختلف سياسي کنگره ، به دست آورند. آنان در برابر خبرنگاران گفتند گفتگوها براي دستيابي به حد نصاب ضروري براي برکنار کردن دولت ادامه خواهد يافت. اغلب امضا کنندگان اين بيانيه از اعضاي گروه هاي سياسي اسلامگرا هستند .

براساس اين بيانيه ، علت اين تصميم آنان « شکست کامل دولت در پرونده هاي امنيتي ، اصلاحات اداري براي تمرکز زدايي و بندرهاي نفتي در شرق کشور است که معترضان از چندين ماه پيش آنها را مسدود کرده اند.»

امضا کنندگان اين بيانيه اعلام کردند اعتماد سياسي از دولت با 99 امضا براي استيضاح از مجموع 194 عضوي که کنگره دارد ، گرفته شده است .

زيدان با تکيه بر حمايت اعضاي حزب ليبرال ائتلاف نيروهاي ملي سه شنبه بار ديگر اعلام کرد استعفا نخواهد کرد. زيدان در اظهاراتي در شبکه خصوصي ليبيايي الاحرار بار ديگر اخوان المسلمين را پشت تلاش ها براي بي ثبات کردن دولت معرفي کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: الجزیره ، شبکه ، توسعه ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار