عده‌ای ازساکنان بلندی‌های اشغالی جولان در حمایت از هیات اعزامی دولت سوریه به مذاکرات ژنو 2 با خودروهای خود به خیابان‌ها آمدند و از برقراری آتش بس ابراز شادمانی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه ، شماری از اهالی روستاهای جولان اشغالی در حمایت از هیات سوری در مذاکرات ژنو دو  با خودروهای خود از میدان «سلطان » در مجدل شمش اشغالی به سوی مناطق مختلف جولان رژه رفتند و با به صدا درآوردن بوقهای خودروها از برقراری آتش بس در شرق مجدل الشمس  ابراز شادمانی کردند . 

این نمایش و شادمانی به سبب حمایت از هیات سوری و با شعار « هیات سوری شرکت کننده ، نماینده ما است » برگزار شد .

یکی از اهالی جولان اشغالی گفت : طبیعتا ما در اینجا حامی و پشتیبان مواضع هیات قهرمان اعزامی خود به ژنو هستیم . این قهرمانان در واقع هم و غم ملت سوریه را به دوش می کشند و امانت ملت سوریه در دست آنها قرار دارد . این افراد از حق ما و ضمیر و وجدان ما دفاع می کنند . ما از همین جا در جولان به آنها تبریک می گوییم .

حمود طربیه یکی دیگر از شهروندان اهل جولان گفت : ما امروز در بلندی‌های جولان با هیات اعزامی سوریه به ژنو اعلام همبستگی می کنیم و از قهرمانی آنان از جمله به چالش کشیدن جان کری وزیر خارجه آمریکا توسط ولید المعلم وزیر خارجه کشورمان تقدیر می کنیم . این یک موضع شرافتمندانه از جانب سوریها بود .

شرکت کنندگان در این جشن بر اطمینان خود نسبت به هیات اعزامی دولت سوریه تاکید کردند و گفتند این هیات تنها نماینده ملت سوریه و اهالی جولان است .

شیخ سلمان العنیتر از اتباع فلسطینی گفت :سوریه هرگز از حاکمیت خود و تصمیم گیری‌ها و مواضع مستقل خود هرگز عقب نخواهد نشست .

سعید الکحولی یک شهروند دیگر گفت :خداوند ، ملت و ارتش سوریه و رهبران آن را حمایت کند  . ما از هیات سوری اعزامی به ژنو دو حمایت می کنیم .

ساکنان جولان بر ضرورت برگزاری مذاکرات سوری - سوری آن هم در خاک خود سوریه بدون هرگونه دیکته خارجی و بر خلاف تلاش مخالفان سوری که سعی می کنند هرگونه مذاکره را به شکست بکشانند ،  تاکید دارند .

در همین حال منابع سوری اعلام کردند: تظاهراتی در حمایت از سوریه و هیئت رسمی گفتگو کننده آن در ژنو از سوی ساکنان حلب برگزار شد.

در این تظاهرات که در خیابان های الجمیلیه و فیصل برگزار شد تظاهرات کنندگان شعارهای در حمایت از وحدت ملی و ضد گروه‌های تروریستی و حامیان آنها شامل کشورهای استعمارگر و  برخی کشورهای عربی سر دادند.

این منابع بیان کردند: موفقیت‌های هیئت رسمی سوریه ثابت کرد که سوریه بر حق است و آنچه اعضای ائتلاف مطرح می‌کنند باطل است.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند که هیئت رسمی دولت سوریه در واقع هیئت اصلی و نماینده واقعی مردم است و باید با تفکرات وهابی افراطی مقابله شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار