رئيس راه وشهرسازي همدان از اصلاح هشت نقطه حادثه خيز محورهاي اين شهرستان در امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان همدان، رسول ابراهيم خاني در رابطه با اصلاح اين نقاط پرحادثه گفت: حذف سه پيچ و تعريض يك كيلومتر از مسير، حذف يك ترانشه سنگي، تعريض سه دهانه پل و آسفالت شانه ها از مسير گردنه ايلان داشي از جمله اين نقاط است.

وي در ادامه افزود: براي اصلاح اين نقاط ، پنج ميليارد ريال هزينه شده است.

ابراهيم خاني اظهار داشت: اصلاح چهار مورد پيچ و شانه سازي محور قهاوند- كورزه به طول 30 كيلومترو اصلاح تقاطع عبدالرحيم با هزينه اي معادل چهار ميليارد ريال در اين شهرستان انجام شده است.

وي اضافه كرد: تهيه و نصب تعداد دو هزار و 100 عدد تابلو اخطاري و انتظامي و اجراي هشت هزار گاردريل در امسال نقش بسزايي در كاهش تصادفات جاده اي داشته است.

ابراهيم خاني به اقدامات اين اداره در زمينه نگه داري جاده ها اشاره و عنوان كرد: هشت هزارتن ماسه و نمك در راهدارخانه ها انبار شده كه تاكنون چهارهزار و 200 تن جهت برفروبي جاده ها مصرف شده است.

وي ادامه داد: كاركنان مستقر در راهدارخانه ها جهت برفروبي با عملكردي معادل 32 هزار نفر ساعت و هفت هزار و 500 كيلومتر –باند برفروبي در راههاي اصلي و فرعي از ديگر اقدامات اين حوزه است.

ابراهيم خاني در ادامه اظهار كرد: برفروبي در راههاي روستايي به ميزان دو هزار و 400 كيلومتر-باند انجام شده و با تلاش راهداران امسال در بارش كم سابقه برف هيچ راه اصلي و فرعي مسدود نشد.

وي يادآورشد: درزگيري راهها، مرمت و توسعه ساختمان هاي راهداري، خط كشي، رگلا‍ژ و تسطيح راههاي شني، شانه سازي راههاي آسفالته، پاك كردن و تنظيم قنوها و موج تراشي سطوح آسفالته از ديگر اقدامات در زمينه ايمن سازي راهها است.

ابراهيم خاني ادامه داد: از اقدامات ديگر تعمير و نصب علايم ايمني، آزادسازي حريم راهها، آشكارسازي نقاط پرحادثه، تهيه و نصب تابلوهاي پيام متغيير و فسفري، ايجاد شيارهاي لرزاننده، ايجاد، سرويس و نگه داري سيستم روشنايي راهها است.

وي اضافه كرد: همچنين از ابتداي سال تاكنون، رسيدگي به مسائل حريم، صدور مجوز جهت ساخت و سازها، زه كشي و دريواسيون پلها، ريزش برداري و گشت هاي مستمر راهداري در اين شهرستان انجام شده است.

رئيس اداره راه وشهرسازي همدان در پايان خاطر نشان ساخت: اعتبار هزينه شده در امسال به منظور عمليات آسفالت در راههاي شهرستان براي نگهداري و ايمن سازي از طريق قيرهاي يارانه اي و اعتبارات ملي سازمان راهداري بيش از 85 ميليارد ريال بوده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار