یک کارشناس اقتصادی موفقیت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمتهای حاملهای انرژی را در شرایط کنونی رکود تورمی، وابسته به حمایت مسئولان از بخش تولید دانست.

جمشید عدالتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران رکود تورمی را از قضایای بسیار پیچیده اقتصادی دانست و گفت: در چنین شرایطی از طرفی باید سرمایه گذاری جهت افزایش مصرف و رونق اقتصادی انجام شود و از طرفی تزریق نقدینگی، تورم زاست.
 
وی اتخاذ سیاست میانه را که موجب رشد اقتصادی می شود و در عین حال تورم هم تا حدی کنترل شود، راه عبور از این شرایط دانست و در عین حال تاکید کرد: تنها عاملی که این سیاست میانه را به موفقیت می رساند حمایت از تولید است.
 
این استاد اقتصاد در ادامه افزود: افزایش قیمت حاملهای انرژی بر تورم موثر است ولی اگر همراه با حمایت از تولید نباشد به رکود دامن می زند.
 
وی اختصاص 30 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخشهای تولیدی را پیش بینی قانون جهت حمایت از تولید دانست و بیان داشت: دولت قصد دارد تا حد امکان جهت افزایش رونق اقتصادی پول تزریق کند که البته با اجرای صحیح قانون، طی زمان لازم و صبر و تحمل مردم و مسئولان به خروج از این شرائط خواهد انجامید.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، تورم ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار