دهها زندانی در مرکز نگهداری مهاجران درآمریکا در اعتراض به اخراج مهاجران از کشور برای چهارمین روز پیاپی به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،  ده‌ها زندانی در مرکز نگهداری مهاجران در ایالت واشنگتن در اعتراض به شرایط زندان و اقدام مقامات آمریکایی به اخراج مهاجران از کشور برای چهارمین روز پیاپی به اعتصاب غذای خود ادامه دادند. 

یک نهاد فدرال موسوم به « نهاد اجرایی امور مهاجرتی و گمرک آمریکا » اعلام کرد حدود 130 تن از مجموع  هزار و 300 زندانی که در بازداشتگاه اداره مهاجرت نگهداری می شوند. همچنان به اقدام اعتراض آمیز خود ادامه می دهند. 

"اندرو مونوز "، سخنگوی این نهاد گفت: « اگر وضعیت جسمی این افراد ارزیابی شود و پزشکان لازم بدانند، بر خلاف میل این افراد به آنها غذا خورانده خواهد شد. نگرانی اصلی ما حفظ سلامت این افراد است.» 

اما یکی از وکلای مدافع گروه زندانیان اعتصاب کننده - که قصد داشتند دست کم تا سه شنبه به اعتصاب خود ادامه دهند- گفت مسئولان و نگهبانان زندان، تهدید کرده اند به زور به آنها غذا می‌خورانند و زندانیانی را که اعتصاب را سازماندهی کرده اند از افراد دیگر جدا می کنند. 

بر اساس آمار و ارقام دولتی،‌ در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شمار مهاجرانی که از این کشور اخراج شده اند به میزان بی سابقه ای افزایش یافته است. 

زندانیان مهاجر زندان ایالت واشنگتن در حالی اعتصاب غذا کردند که ماه پیش نیز اعتراضات مشابهی در مقابل دفتر « نهاد اجرایی امور مهاجرتی و گمرکی» در فونیکس برپا شده بود. این در حالی است که بحث درباره اصلاحات قانون مهاجرت در کشور داغ شده است. 

پارسال زندانیان در ایالت کالیفرنیا در اعتراض به سیاست دولت مبنی بر نگهداری برخی زندانیان در انزوای تقریباً کامل به مدت چند سال، دو ماه اعتصاب غذا کردند. آنها پس از آن به اعتصاب خود پایان دادند که نمایندگان پارلمان ایالتی موافقت کردند به این مسئله رسیدگی کنند. 

به گفته "سندی رسترپو"، وکیل مدافع گروهی از زندانیان ایالت واشنگتن  که اعتصاب غذا کرده اند، این زندانیان خواستار توقف اخراج مهاجران، بهبود کیفیت غذاهایی که به زندانیان داده می شود، افزایش دستمزد زندانیان که در حال حاضر در ازای کار روزانه یک دلار دریافت می کنند، و رفتار مناسب نگهبانان با زندانیان هستند. 

وی گفت : « آن‌ها می خواهند با مسئولان « نهادی اجرایی امور مهاجرتی و گمرکی» گفتگو کنند، اما نه برای اینکه به آنها قول های واهی داده شود، برای اینکه سیاست ها به طور ملموس تغییر کند.» 

این نهاد تاکنون به درخواست رسانه ها برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

بنا بر اعلام « نهاد اجرایی امور مهاجرتی و گمرکی » آمریکا ، ابتدا 750 تن از زندانیان اعتصاب کرده بودند، اما حامیان زندانیان اعتصاب کننده شمار اولیه این افراد را هزار و 200 نفر اعلام کردند. 

به موجب مقررات این نهاد، زندانیانی که دست کم به مدت 72  ساعت اعتصاب غذا می کنند، گاهی به سلول انفرادی منتقل می شوند، تحت نظارت پزشک قرار می گیرند ، و سه بار در روز غذا در اختیار آنها قرار می گیرد. اگر اعتصاب غذای زندانیان ادامه یابد و جانشان به خطر افتد، « نهاد اجرایی امور مهاجرتی و گمرکی » برای خوراندن اجباری غذا به اعتصاب کنندگان از دادگاه درخواست صدور حکم خواهد کرد. در چارچوب روال معمول، اگر دادگاه با این درخواست موافقت نکند، مسئولان نهاد چاره دیگری خواهند اندیشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار