برخی مقامات دولتی غرب از تحریم بانک ها توسط امریکا و جلوگیری از همکاری انسانی با ایران خبر دادند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران برخی بانکداران و مقامات دولتی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند،بر خلاف بهبود روابط دیپلماتیک با ایران و تلاش های آشکار این کشور برای مبادلات مالی، بانک های غربی از بیم مجازات های دولت امریکا، نمی توانند در مبادلات انسانی مشارکت کنند.

این منابع افزودند:در سایه تحریم ها، ایران از خریداری مواد غذایی و کالا های انسانی منع شده است، اما اقدامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، تجارت با ایران را در دو سال گذشته سخت تر کرده است.

رویترز مدعی شد بر اساس سندی از دولت ایران که این خبرگزاری از آن آگاه شده است، تهران به عنوان بخشی از توافق هسته ای ژنو تلاش می‌کند تا قدرتهای جهانی را تحت فشار قرار داده تا مبادلات مالی مربوط به خرید و فروش‌های کالاهای انسانی را تسریع ببخشند.

بانک‌های خارجی که می‌توانند طرف معامله با ایران باشند از این قرارند: بانک استاندار چارترد (لندن)، سوسیته ژنرال (پاریس)، بانک PCB (زوریخ)، بانک اونی کردیت (مونیخ)، کومرتس بانک (فرانکفورت)، یونایتد بانک (زوریخ) و سرانجام بانک BHF (فرانکفورت).

هنوز معلوم نیست که آیا از این بانک‌ها برای واگذاری تسهیلات مالی به ایران درخواست مشخصی صورت گرفته است یا نه. دو بازرگانی که در جریان همکاری ایران و بانک‌های خارجی قرار دارند، به رویترز گفتند: مطمئن نیستیم که همه این بانک‌های ذکرشده در این همکاری مشارکت داشته باشند.

مسئولان کومرتس بانک، سوسیته ژنرال، یونایتد بانک و BCP از هر گونه اظهارنظری در این زمینه خودداری کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار